Badanie: 49 proc. kupujących żywność w sieci mogłoby w przyszłości kupować tylko w tym kanale

Autor: dlahandlu.pl 4 października 2019 15:18

Badanie: 49 proc. kupujących żywność w sieci mogłoby w przyszłości kupować tylko w tym kanale Fot. materiały prasowe

Z badania wynika HX Study agencji Starcom wynika, że już niemal co czwarty Polak kupował żywność w sieci i choć na razie tylko 3 proc. respondentów deklaruje kupowanie jedzenia wyłącznie lub niemal wyłącznie przez internet, to wśród osób, które kiedykolwiek zamówiły produkty spożywcze w sieci, aż 49 proc. stwierdza, że w przyszłości może to być dla nich jedyny sposób kupowania żywności.

Prawie co czwarty Polak kupował już artykuły spożywcze przez internet, z czego ponad połowa zrobiła to po raz pierwszy w ciągu ostatniego roku. Prawie 1/3 kupujących to „weterani” – pierwsze produkty spożywcze zakupili w sieci ponad dwa lata temu. 8% Polaków można zaliczyć do prawdziwej forpoczty – innowatorów, którzy nie tylko zmienili swoje nawyki związane z kupowaniem żywności, ale też propagują to wśród innych. 1/5 to tak zwani „laggardzi” – słyszeli o zakupach przez internet, ale nie ufają tej metodzie i nie zamierzają się przełamywać.

37% respondentów robi w sieci zakupy produktów spożywczy od czasu do czasu, a 27% - w wyjątkowych sytuacjach, tylko 3% kupuje jedzenie wyłącznie lub niemal wyłącznie przez internet. Sklepy tradycyjne, w których artykuły możemy wybrać osobiście, dotknąć ich lub je porównać, wciąż pozostają więc naturalnym, dominującym wyborem.

Sieć wygrywa w określonych sytuacjach – gdy chcemy kupić produkty ciężkie do przeniesienia lub kupić ich dużo, wówczas perspektywa zakupów, które ktoś przyniesie nam na próg domu, staje się kusząca. Zaczynamy więc skłaniać się ku zakupom przez internet, gdy planujemy przyjęcie lub robimy zapasy. 1/3 kupujących (28%) robi w ten sposób zakupy codzienne, bez szczególnych okazji. Ankietowani wskazywali też czasami na określone sytuacje wyjątkowe – w sytuacji choroby swojej lub dziecka, gdy nie mogą wyjść z domu – wówczas taka forma zakupów jest swego rodzaju wybawieniem.

- Zrobienie zakupów spożywczych przez internet wymaga przełamania barier, technologicznych, ale też psychologicznych. Kupujący musi zmierzyć się z samym zamówieniem, i tym, że kategorie produktów w e-sklepie są w innej kolejności niż półki w ulubionym dyskoncie, ale też na przykład. z tym, że widok fizycznych produktów inspirował do tego, co ugotować na obiad i czym napełnić koszyk. – mówi Marta Górecka, strategy & innovations manager w Starcomie – Widzimy jednak, że ci, którzy się przełamali, nie żałują - prawie połowa (49%) deklaruje, że mogłaby w przyszłości kupować żywność tylko za pośrednictwem internetu. 41%, że kupowanie jedzenia przez internet zmniejszyło częstotliwość jego wizyt w sklepach stacjonarnych. Innowatorami nazywamy zaś tych, którzy nie tylko próbują i eksperymentują, ale też zachęcają do tego innych i przyczyniają się do tego, że dany rynek rośnie, a trend staje się codziennością. 70% kupujących mówi, że poleciłaby taką formę zakupów bliskiej osobie, część przeszła od słów do czynów – 30% rzeczywiście udało się do niej przekonać kogoś ze swojego otoczenia – dodaje Górecka.

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!


WYBRANE DLA CIEBIE



PARTNER SERWISU


BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8095
Ilość aktualnych ofert: 477360

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.