PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Badanie: Aż 40 proc. respondentów nie ma ulubionego miejsca zakupowego

Autor: dlahandlu.pl 25 czerwca 2019 11:12

Coraz chętniej korzystamy z większej liczby kanałów, przy czym mamy mniej ulubionych miejsc zakupowych. Sklepy stacjonarne stały się ulubionym miejscem zakupów jedynie 22 proc. badanych, a ich popularność spadła o -10p.p. względem zeszłego roku. 11 proc. wskazało na platformy zakupowe, 10 proc. na e-sklepy, a 7 proc. na media społecznościowe. Z kolei aż 40 proc. respondentów nie ma ulubionego miejsca zakupowego. Przeważnie są to osoby młode. Takie wnioski płyną z najnowszego raportu Izby Gospodarki Elektronicznej, opracowanego na podstawie badania przeprowadzonego przez Mobile Institute.

- Z tegorocznego badania i raportu wynika, że w sieci kupuje 57% internautów. To wzrost względem poprzedniego roku o 5 punktów. Tym samym osiągnęliśmy średnią europejską. W całej Europie aktualnie jest 57% e-konsumentów. Badanie też potwierdza kolejny europejski trend, że Polacy są konsumentami wielokanałowymi - Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej

W sieci najczęściej wybieraną formą płatności są szybkie przelewy, tak jak rok temu. Zaraz za nimi znalazł się Blik, którego popularność znacznie wzrosła w ciągu ostatnich dwóch lat. Natomiast jako trzecie uplasowały się standardowe płatności kartowe. Wydaje się, że internauci przekonują się do wybranej metody płatności i głównie z niej korzystają. W sklepach stacjonarnych konsumenci płacą gotówką (47%,tj. -20p.p. w stosunku do roku ubiegłego), następnie kartą płatniczą (29%) i zbliżeniowo (26%).Płatności typu Apple Pay czy Google Pay wykorzystuje co 10 badany. Tylko dla 29% badanych płatność gotówką jest najbardziej dogodną formą płatności.

Przeczytaj także:

- Wyniki badania „Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2019” odzwierciedlają zachowania użytkowników serwisu Przelewy24, którzy coraz chętniej, częściej i odważniej sięgają po najnowsze metody płatności, w tym oparte o ideę jednego kliknięcia. Polscy konsumenci są otwarci na nowości technologiczne w obszarze e-commerce, więc wdrożenie nowoczesnych usług automatyzujących i usprawniających realizację transakcji to must-have każdego serwisu internetowego - mówi Jacek Kinecki, dyrektor sprzedaży i marketingu Przelewy24.

- W stosunku do wyników ubiegłorocznej edycji badania najbardziej widoczny jest spadek liczby transakcji realizowanych w sklepach stacjonarnych za pomocą gotówki – wynosi on aż 20 pkt. proc. Tak duża zmiana może wskazywać na to, że podejmowane przez branżę płatniczą działania na rzecz rozwoju płatności bezgotówkowych w Polsce przynoszą efekty. Polska jest pierwszym krajem na świecie ze 100% akceptacją dla transakcji zbliżeniowych wszędzie tam, gdzie przyjmowane są płatności Visa - mówi Katarzyna Zubrzycka, Head of Merchant Sales & Acquirer, Visa.

W sieci kupuje 57% internautów, z czego co 4 częściej niż 5 razy w miesiącu. Przeważnie wybierają oni sklepy internetowe (46%) oraz platformy zakupowe (36%). Najpopularniejszymi e-kategoriami wśród cyfrowych konsumentów są moda, elektronika i wyposażenie domu. Ponadto, 54% internautów kupuje te same marki w wielu kanałach, np. sklepie stacjonarnym, sklepie internetowym czy sklepie mobilnym. Jest to wyższy wynik niż rok temu (43%).Dla więcej niż 70% internautów ważne jest, aby mogli kupować markę w różnych miejscach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



PARTNER SERWISU


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,98

  • Śr

    8,69

  • Min

    5,49

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7145
Ilość aktualnych ofert: 500541

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.