Badanie: Internauci kupują prezenty świąteczne na przełomie listopada i grudnia

Autor: dlahandlu.pl 28 listopada 2017 11:21

Jak wynika z najnowszych badań przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia, na które powołuje się Poczta Polska, zakupy prezentów świątecznych przez internet zyskują na popularności – ponad 1/3 badanych planuje zamówić w e-sklepach więcej paczek niż w ubiegłym roku. Aż 40 proc. badanych dysponuje budżetem w przedziale 251-500 zł, 62 proc. spośród nich chce wydać je na zakupy w e-sklepach. Natomiast 83 proc. klientów spośród przeznaczających na upominki nie więcej niż 100 zł – zamierza zrobić zakupy online.

- Liczba przesyłek nadanych w tym roku może pobić dotychczasowe rekordy, chociaż oczywiście zakupy online uzupełnią zakupy stacjonarne – ocenia Poczta Polska.

Ponad 80 proc. osób biorących udział w sondażu ARC Rynek i Opinia deklaruje, że stara się kupić prezenty jak najwcześniej – 38 proc. jeszcze listopadzie, 44 proc. na początku grudnia. Tylko 17 proc. respondentów planuje zakupy w pierwszej połowie grudnia. Dla 3/4 respondentów preferowany termin dostawy to 2-3 dni.

Blisko 2/3 badanych preferuje dostawę przez kuriera do domu lub miejsca pracy. Tylko 6 proc. decyduje się na odbiór w wybranym punkcie. 

Jak podaje Poczta Polska, w październiku tego roku klienci nadali średnio o 16 proc. przesyłek więcej niż porównywalnym okresie 2016 roku.

- Poczta Polska kolejny raz notuje większy wzrost liczby przesyłek kurierskich niż średni wzrost całego rynku. Obserwowana dynamika jest skutkiem aktywnych działań sprzedażowych i zmian produktowych zwiększających konkurencyjność oferowanych usług – zauważa Paweł Kopeć, dyrektor zarządzający pionu sprzedaży. – Jeżeli przyjmiemy, że liczba paczek w sierpniu to 100 proc., w październiku 2016 mieliśmy dynamikę wzrostu na poziomie 107 proc., a w grudniu 131 proc. W tym roku w październiku zanotowaliśmy już wzrost na poziomie 116 proc. - dodaje.

Rośnie nie tylko rodzimy rynek eCommerce, Polacy zamawiają też coraz więcej przesyłek w innych krajach, wzrosty według danych za 10 miesięcy tego roku są już na poziomie przekraczającym 30 proc., w porównaniu do analogicznego okresu 2016 r.

– Przygotowania do sezonu przedświątecznego rozpoczęły się w Poczcie na początku roku. Do obsłużenia rosnącego wolumenu paczek potrzeba odpowiednio więcej pracowników, sprzętu i samochodów – mówi Jerzy Garycki, dyrektor zarządzający pionem operacji logistycznych. – W czwartym kwartale 2017 roku w logistyce zatrudnienie pracowników na umowy o pracę, jest wyższe o ponad 5 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2016. Dodatkowo w październiku rozpoczęliśmy rekrutacje pracowników sezonowych. Obecnie obsada jest w większości skompletowana, ale zakładamy, że przesyłek w grudniu będzie więcej niż w listopadzie, dlatego też będziemy jeszcze zwiększać zatrudnienie. Rekrutacje nadal trwają – dodaje Jerzy Garycki.

Od 25 listopada w Warszawie paczki będą doręczane klientom w soboty, a w grudniu doręczanie w soboty będzie zorganizowane także w innych dużych miastach Polski. Całodobowe centrum monitoringu koordynuje pracę logistyki pocztowej tak, aby przesyłki docierały do klientów na czas. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8968

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558590

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.