Badanie: Jak długo trwają zakupy w sieci

Autor: dlahandlu.pl 21 listopada 2018 10:05

Badanie: Jak długo trwają zakupy w sieci Fot. materiały prasowe

Dokładnie 15 minut i 44 sekundy - tyle trwa przeciętnie wizyta w e-sklepie na platformie Shoper zakończona zakupem. Firma przeanalizowała dane od kilku tysięcy swoich klientów na temat czasu, jaki w ich sklepach spędzają kupujący. Wpływa na niego zarówno ich płeć jak i wiek. Najbardziej wydłuża go jednak decyzja o udaniu się “do kasy”.

W Polsce nie dysponujemy dokładnym raportem analizującym czas spędzany na zakupach. Z badania „Payback Opinion Poll” opublikowanego wiosną 2018 r. wiemy jednak, że dla 60 proc. respondentów jednorazowe wyjście na zakupy zajmuje do godziny, a dla 30 proc. są to dwie godziny. Z kolei amerykański Time Use Instituce obliczył, że wizyta na zakupach w USA trwa średnio 43 minuty. W tym kontekście błyskawiczna wydaje się przeciętna wizyta w sklepie internetowym. Z danych Shopera wynika, że trwa ona średnio tylko 2 minuty i 30 sekund.

- Warto pamiętać, że wynik ten dotyczy wszystkich wejść na strony sklepów, nie tylko tych zakończonych transakcją kupna. To znaczy, że ujęty tu jest głównie window shopping w wersji online. Wiele osób trafia do sklepu przez wyszukiwarkę i chce tylko obejrzeć zdjęcia, sprawdzić cenę produktu czy jego parametry - zauważa Łukasz Kozłowski, Customer Success Manager Shopera - Dla sprzedawców to ważna wskazówka, by tak projektowali swoje sklepy, aby ich przewagi i zalety były widoczne zaraz po wejściu na stronę. Na przekonanie potencjalnego klienta mają zaledwie dwie minuty z małym okładem - dodaje.

Każda z grup wiekowych w weekendy spędza w e-sklepach średnio o 10-15 sekund mniej niż w dni robocze, od poniedziałku do piątku.

Dane Shopera pokazują, że czas wizyty w sklepie online wydłuża się, gdy decydujemy się na dokonanie w nim zakupu. Dla odwiedzin zakończonych transakcją jest on ponad 6-krotnie dłuższy od średniej i wynosi przeciętnie 15 minut i 44 sekundy.

- Można zaryzykować tezę, że jeśli użytkownik spędza w sklepie więcej niż kilka minut, jest naprawdę poważnie zainteresowany zakupem. Warto takie osoby na bieżąco identyfikować i kuć żelazo póki gorące np. wyświetlając im pop up z dodatkową zachętą za pomocą aplikacji Retargeting - podpowiada Łukasz Kozłowski z Shopera, dodając, że nie powinno być to ponaglenie, a komunikat z realną korzyścią.

- Internauci kupują świadomie. Czytają opisy produktów, porównują podobne modele i ceny w innych sklepach. Na ten dłuższy czas składa się również wybranie metody dostawy czy sposobu płatności. Sprzedawcy powinni nie tyle skracać tę procedurę, co ją upraszczać, tak by kupujący nie rozmyślili się po drodze. Wnioski z analizy, którą wykonaliśmy w Shoperze pokrywają się z badaniami przeprowadzonymi przez analityków z Google. Badania te pokazują, że decyzja o zakupie często podejmowana jest sporo przed wejściem do sklepu (czy to internetowego czy tradycyjnego). W samym sklepie następuje jedynie egzekucja tej decyzji - zauważa ekspert Shopera.

Dane, na których opiera się analiza, obejmują okres od stycznia do października 2018 r. i dotyczą wszystkich z kilku tysięcy sklepów działających w modelu SaaS na platformie Shoper.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,79

  • Śr

    3,76

  • Min

    2,56

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6037

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.