Badanie: Polacy wolą robić zakupy przez internet w poniedziałek niż w niedzielę

Autor: dlahandlu.pl 27 lutego 2019 10:01

Zaledwie o kilkanaście procent wzrosła sprzedaż internetowa w niedziele z zakazem handlu. Polacy odpoczywają od zakupów w sklepach, również internetowych, a zaległości nadrabiają w poniedziałek – wynika z danych platformy zakupowej Planet Plus.

Ustawa o zakazie handlu weszła w życie z dniem 1 marca 2018 r. Od tamtej pory, do 31 grudnia 2018 r., średnio prawie 3 na 5 “niedzielnych” transakcji w internecie (57%) zrealizowanych było w niedziele z zakazem handlu. To średnio o 14% więcej niż w niedziele, kiedy otwarte były sklepy i centra handlowe.

Wartość transakcji dokonanych przez Polaków we wszystkie niedziele stanowiła niespełna 12% łącznej kwoty wydatków w sklepach internetowych w okresie od 1 marca do 31 grudnia 2018 r. Niedziele objęte zakazem handlu skonsumowały zaledwie 6% sprzedaży online w tym czasie.

Chętniej niż w niedzielę, Polacy kupowali w poniedziałek, który był najbardziej popularnym dniem na zakupy online. W tym dniu ilość transakcji stanowiła 18,4 % z całego tygodnia, a ich wartość 17,7%, co daje prawie ⅕ tygodniowych e-wydatków. Najbardziej popularnymi godzinami na zakupy w internecie to 9.00 - 11.00.

Całkowity wzrost sprzedaży w internecie w niedziele, w stosunku do analogicznego okresu z roku poprzedniego jest wyższy o 122%.

- Przeanalizowaliśmy ponad 500 tysięcy transakcji z platformy Planet Plus i z naszych danych wynika, że ustawa nie wpłynęła znacząco na handel w internecie. Liczba transakcji w niedziele wolne od handlu stanowiła średnio zaledwie 57% e-zakupów dokonywanych we wszystkie niedziele, w badanym okresie czasu. Największe zainteresowanie zakupami internetowymi mogliśmy zaobserwować w pierwszą niedzielę z zakazem handlu, 11 marca 2018 r.. W tym dniu odnotowaliśmy o 140 transakcji więcej niż średnio w pozostałe niedziele w roku. Kolejne duże wzrosty miały miejsce dopiero w III kwartale 2018 r. Wówczas liczba transakcji przekroczyła średnią o 269, w porównaniu do pozostałych niedziel w roku, co wiążemy z akcjami zakupowymi z okazji Black Friday oraz okresem przedświątecznym. Nie spodziewamy się rewolucji w roku bieżącym, ale uważnie będziemy obserwować zmiany – mówi Jan Sikora, założyciel Planet Plus.

Dane pochodzą z badania przeprowadzonego na podstawie analizy ponad 502 tysięcy transakcji w okresie 01.03.2018 - 31.12.2018 r. oraz ponad 32 tysięcy transakcji w niedziele w okresie 01.03.2017 - 31.12.2017 r.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



PARTNER SERWISU


BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8217
Ilość aktualnych ofert: 476982

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.