Badanie: Połowa polskich internautów korzysta z usług subskrypcyjnych

Autor: dlahandlu.pl 31 października 2018 11:17

Najchętniej w opcji abonamentowej wybieramy usługi medyczne, dostęp do filmów, oprogramowania komputerowego i prasy – wynika z najnowszego badania Blue Media “Jak korzystamy z usług subskrypcyjnych”.

Rośnie liczba Polaków korzystających z usług subskrypcyjnych – w tym momencie robi to prawie połowa z nas. Mamy zatem do czynienia ze wzrostem o 8 punktów procentowych w porównaniu z zeszłym rokiem, kiedy to 62 proc. respondentów odpowiedziało, że nie korzysta z tego typu usług.

Kobiety częściej korzystają z subskrypcji usług medycznych, a mężczyźni z płatnego dostępu do serwisów z ebookami. Najchętniej z abonamentowego dostępu do filmów czy seriali korzystają respondenci z młodszej grupy wiekowej. Różnica jest dość wyraźna: 17 proc. młodszych i 6 proc. starszych.

Najczęstszy powód korzystania z usług w modelu abonamentowym jest prozaiczny. Chodzi o wygodę (40 proc.). Istotna jest również łatwość korzystania (37 proc.) i cena, która jest niższa niż w przypadku każdorazowego płacenia (30 proc.) - takie płyną wnioski z badania zrealizowanego dla Blue Media, sopockiej spółki technologiczno-finansowej.

Dostęp do unikalnych towarów lub usług wskazane było zaledwie przez 15 proc. Polaków, choć wydaje się, że właśnie ta cecha jest szczególna dla subskrypcji. Walor nowości, który może skłaniać do testowania takich usług został wskazany przez 14 proc. respondentów, którzy wybrali odpowiedź “Jest to coś nowego”.

42 proc. Polaków nie korzysta z usług abonamentowych, bo nie widzi takiej potrzeby. Odsetek osób podzielających to zdanie maleje - w zeszłym roku w ten sposób odpowiedziała ponad połowa pytanych. 28 proc. nie zna tego typu usług, a niewiele więcej niż co piąty (22 proc.) odpowiada, że nie chce niepotrzebnie wydawać pieniędzy.

To, co jeszcze w ubiegłym roku było obawą co dziesiątego respondenta – utrata kontroli nad finansami – w tegorocznym badaniu okazało się powodem dla dwukrotnie mniejszej grupy respondentów.

Podobnie jak przed rokiem, najczęściej opłacamy subskrypcję samodzielnie wykonując przelew. Robi tak prawie trzy piąte z nas. Co piąty uiszcza należności poprzez operatorów płatności, a co dziesiąty poprzez doliczenie do rachunku telefonicznego/RTV. Zauważalny wzrost - o 5 punktów proc. - nastąpił w przypadku płatności kartą.

- Płatności zmierzają w stronę bycia coraz bardziej niewidocznymi. Co naturalne, konsumenci lubią kupować, ale uiszczanie należności z pewnością nie sprawia im już takiej przyjemności. Dlatego coraz częściej realizowane są projekty mające na celu umożliwienie płatności w tle, mało odczuwalne przez klientów - komentuje Miłosz Kurzawski, ekspert Blue Media.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,49

  • Śr

    5,14

  • Min

    3,79

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7032
Ilość aktualnych ofert: 0
Ilość aktualnych ofert: 397 708

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.