Badanie: Sprzedawcy nieświadomi nowych standardów płatności wchodzących w życie we wrześniu 2019 r.

Autor: dlahandlu.pl 17 grudnia 2018 11:24

Badanie: Sprzedawcy nieświadomi nowych standardów płatności wchodzących w życie we wrześniu 2019 r. Fot. materiały prasowe

Badanie Mastercard, obejmujące ponad 300 europejskich sprzedawców online, wskazało, że 75 proc. z nich nie jest świadomych nowych standardów bezpieczeństwa dotyczących płatności, które wejdą w życie w przyszłym roku.

Wprowadzenie nowego, usprawniającego płatności elektroniczne standardu EMV 3-D Secure (EMV 3DS) wyznacza początek nowej ery, jeśli chodzi o bezpieczeństwo transakcji online. Pozwala on na silne uwierzytelnienie klienta (ang. strong customer authentication — SCA), z wykorzystaniem najnowszych rozwiązań technologicznych, takich jak biometria. Mimo planowanych zmian w prawie, zaledwie 14% spośród badanych europejskich e-sprzedawców stosuje jakąkolwiek metodę silnego uwierzytelnienia, a 51% stwierdziło, że nie mają żadnych planów związanych z jego wdrożeniem lub że będą na to gotowi po wrześniu 2019 r.

Zgodnie z europejską dyrektywą PSD2 silne uwierzytelnienie klienta (SCA) będzie obowiązkowe od września 2019 r. Zanim to jednak nastąpi, sprzedawcy online powinni przygotować się do wprowadzenia zmian w sposobie przetwarzania płatności. Co należy zrobić jeszcze przed latem 2019 r.?

1. Skontaktować się ze swoim agentem rozliczeniowym lub dostawcą usług płatniczych, aby upewnić się, że sklep online będzie gotowy na zmiany w prawie 

2. Przygotować swoich klientów. Poinformować ich o wprowadzaniu zmiany w procesie płatności, podkreślając korzyści, jakie dzięki temu otrzymują (brak konieczności pamiętania haseł i możliwość zmniejszenia ryzyka oszustw).

Ze względu na niższe wskaźniki akceptacji transakcji i częstsze oszustwa, rozdźwięk pomiędzy handlem elektronicznym a fizycznym pozostaje kwestią do rozwiązania. W Europie dla płatności cyfrowych wskaźnik oszustw jest dziesięć razy wyższy niż dla transakcji fizycznych, co zniechęca klientów do transakcji online.

Przygotowując się do wprowadzenia usługi Identity Check, Mastercard przeprowadził jej pilotaż. Wyniki potwierdzają, że nowe rozwiązanie zmniejsza liczbę oszustw i przypadków odrzucenia transakcji przez bank (lub innego wydawcę karty płatniczej) oraz zapewnia wygodniejsze uwierzytelnianie klienta. W efekcie użytkownicy otrzymują lepszą obsługę, a sprzedawcy i wystawcy odnotowują wyższe przychody.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    4,46

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6609
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.