Badanie: W jaki sposób Polacy korzystali z punktów odbioru przesyłek

Autor: dlahandlu.pl 7 marca 2019 09:35

Sendit, właściciel serwisu Bliskapaczka.pl, sprawdził, w jaki sposób Polacy korzystali z przesyłek kurierskich dostarczanych do punktów w 2018 roku za pośrednictwem ich platformy.

Wraz ze wzrostem zainteresowania tego typu rozwiązaniem, rośnie liczba punktów, która w 2018 roku wyniosła 25 000, wzrastając o kolejne 7 000 w stosunku do roku poprzedniego. Co istotne, punkty to już nie tylko paczkomaty, ale wiele sieci i lokalizacji jak m.in. sklepy, kioski, placówki Poczty Polskiej. 

Jak wykazały dane firmy Sendit, w 2018 roku najwięcej przesyłek dostarczono do punktów za pośrednictwem platformy Bliskapaczka.pl na terenie największych miast Polski, takich jak kolejno m.in.: Warszawa z wynikiem 33 047, Kraków – 13 639, Wrocław – 13 131, Poznań – 8 999, Gdańsk – 8 865, Gdynia – 4 077, Rzeszów – 2 937 czy Opole z wynikiem 1 917. Chociaż najwięcej, bo 27,4% wszystkich dostaw do punktów odnotowano w największych miastach Polski powyżej 500 000 mieszkańców, zaraz za nią plasują się miasta dawniej wojewódzkie, o zaludnieniu w przedziale 100 000 – 500 000 z wynikiem 26,9%. Za nimi, kolejno: miasta od 30 001 do 100 000 mieszkańców – 22,1%, miasteczka od 10 001 do 30 000 z udziałem 17,1% oraz niewielkie miejscowości do 10 000 mieszkańców, na terenie których dostarczanych jest 6,5% wszystkich przesyłek do punktów.



Zaskakujące były wyniki dotyczące liczby odbiorów w punktach w przeliczeniu na 1000 mieszkańców, gdyż okazuje się, że współczynnik ten jest najwyższy w mniejszych miejscowościach, często należących do aglomeracji miejskich. Liderem pod tym względem w 2018 roku była miejscowość Koziegłowy z wynikiem 59,5, a za nią, kolejno, m.in.: Podkowa Leśna z wynikiem 45, Przecław – 39,2, Siechnice – 38,8, Dobra – 32,4 czy Serock z wynikiem 30,8. Dla porównania, spośród dużych miast (pow. 500 000 mieszkańców), najlepiej w tym rankingu wypadł Wrocław, który uplasował się na 33 pozycji z wynikiem 20,8. Warszawa zajmuje okrągłe, 50 miejsce z wynikiem 19,2. Można więc zauważyć, że dostawa do punktów jest najpopularniejsza wśród mieszkańców małych miejscowości.



Tradycyjne przesyłki kurierskie pod drzwi wciąż cieszą się wśród Polaków największą popularnością, jednak z roku na rok rośnie również zainteresowanie dostawami do punktów. Jak wynika z danych platformy Sendit.pl, ich liczba w 2018 roku – w stosunku do poprzedniego – wzrosła o blisko 39%.



Które firmy kurierskie realizowały najwięcej dostaw w punkt? W 2018 roku największą popularnością cieszyły się punkty InPost, w których Polacy odebrali ponad 76% wszystkich paczek. Zdecydowanie mniej przesyłek odnotowano kolejno w: Kioskach Ruchu, placówkach Poczty Polskiej, DPD oraz UPS.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Magdalena Pi. 2019-03-13 13:11:54

    statystyki wyglądają pozytywnie, ale jeśli spojrzeć na satysfakcję klientów, bywa różnie. Ze swojej perspektywy mogę powiedzieć, że punkty się mało opłacają... Z drugiej strony usługi firm kurierskich standard nie są zbyt satysfakcjonujące. Już lepiej pójść w stronę dostawy miejskiej albo dostawy SAMODZIELNIE... Ja w Krakowie korzystam z rowerowego kuriera, a teraz jeszcze z K27, ale to tylko na miejscu. Nie mogę się doczekać, kiedy opcja dostawy tego samego dnia między miastami będzie możliwa.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    23,51

  • Śr

    9,35

  • Min

    5,59

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6637
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 709

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.