Badanie: W lutym strony związane z e-commerce zdominowane przez kobiety

Autor: dlahandlu.pl 28 marca 2018 11:08

W lutym 2018 roku w soboty i niedziele średnio czterech na dziesięciu internautów łączyło się z internetem wyłącznie za pomocą urządzeń mobilnych. Okazuje się również, że w analizowanym miesiącu kobiety chętniej niż mężczyźni przeglądały strony e-sklepów - wynkia z badania firmy Gemius.

W lutym z internetu skorzystało 27,9 mln Polaków. W tej grupie większości stanowili mężczyźni (było ich 14,3 mln, czyli o 700 tys. więcej niż kobiet). Przeglądający sieć wygenerowali w analizowanym miesiącu w sumie 55 mld odsłon. Przeciętnie jeden użytkownik sieci przeznaczył na to 2 godz. 9 min dziennie.

W analizowanym miesiącu niemal 90 proc. wszystkich internautów połączyło się z siecią za pośrednictwem komputerów osobistych i laptopów (24,3 mln użytkowników). Prawie 80 proc. wykorzystywało w tym celu również urządzenia mobilne (21,6 mln internautów posługiwało się smartfonami, a 3,8 mln tabletami).

42 proc. internautów łączyło się z siecią w weekendy wyłącznie za pomocą urządzeń mobilnych. Okazuje się, że odsetek osób korzystających wyłącznie za pomocą tych urządzeń w dni powszednie wynosił 37 proc.

W lutym strony związane z e-commerce były zdominowane przez płeć piękną. Z e-sklepów, porównywarek cen, pasaży handlowych czy zakupów grupowych korzystało średnio 4,5 mln kobiet dziennie. W przypadku mężczyzn średnia ta wyniosła 3,9 mln. O ile jednak mężczyźni poświęcili podobną uwagę sklepom i aukcjom internetowym (odpowiednio, średnio 2,3 mln i 2,1 mln użytkowników dziennie), o tyle kobiety chętniej odwiedzały strony WWW sklepów (średnio dziennie 3 mln użytkowniczek sieci na stronach e-sklepów oraz 1,7 mln na stronach z aukcjami internetowymi).

Jak wynika z analizy, zainteresowanie internautek sklepami online utrzymywało się w lutym na zbliżonym poziomie przez większość tygodnia. Wyraźny spadek miał miejsce w soboty, kiedy to e-sklepy odwiedziło średnio 2,7 mln kobiet.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,60

  • Śr

    0,34

  • Min

    0,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7882

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.