Bisnode: Po upływie 10 lat od zarejestrowania 80 proc. sklepów internetowych znika z rynku

Autor: dlahandlu.pl 9 kwietnia 2018 11:00

Bisnode: Po upływie 10 lat od zarejestrowania 80 proc. sklepów internetowych znika z rynku fot. Shutterstock

Według szacunków firmy Bisnode, na koniec stycznia 2018 roku na polskim rynku zarejestrowanych było nieco ponad 29,1 tys. sklepów internetowych, z czego blisko 1/3 to firmy uśpione, zawieszone, nie działające ale też nie wykreślone z oficjalnych rejestrów. Jak ocenia Bisnode, tylko 30 proc. sklepów działa w polskim Internecie dłużej niż 8 lat.

Jak czytamy w raporcie Bisnode, rynek sprzedaży w Internecie jest wart aż 40 mld zł. Rynek rośnie czego przejawem jest stale rosnąca liczba nowych sklepów. Rosnąca konkurencja sprawia, że duża część z nowo założonych sklepów znika zaledwie po upływie kilku lat. Dodatkowo bieżący rozwój firm dławią milionowe zaległości.

- Polacy mimo wielu trudności na rynku e-commerce uwierzyli w handel przez Internet. Każdego roku przedsiębiorcy rejestrują tysiące nowych sklepów internetowych. Rosnąca konkurencja i ekspansja dużych podmiotów handlu w Internecie sprawia, że wiele z nowo rejestrowanych sklepów nie wytrzymuje próby czasu. Znajduje to swoje potwierdzenie także w twardych danych liczbowych. Tylko 30 proc. sklepów działa w polskim Internecie dłużej niż 8 lat – czytamy w raporcie Bisnode.

Polacy w 2010 roku zarejestrowali ponad 7,6 tys. sklepów internetowych, z tego na koniec stycznia 2018 rok mniej lub bardziej aktywnie działa 2,3 tys., co stanowi nieco ponad 30 proc.

- Biorąc pod uwagę statystyki można zaryzykować stwierdzenie, że po upływie zaledwie dziesięciu lat 80 proc. sklepów internetowych zniknie z rynku – ocenia firma.

Mimo tego Polacy nadal kupują w Internecie. Wedle szacunków na koniec stycznia 2018 roku na polskim rynku zarejestrowanych było nieco ponad 29,1 tys. sklepów internetowych. Z czego wedle szacunków blisko 1/3 z nich to firmy uśpione, zawieszone, nie działające ale też nie wykreślone z oficjalnych rejestrów.

W ciągu ostatnich 5 lat liczba zarejestrowanych sklepów Internetowych wzrosła o 34 proc.

Niezależnie od wszystkiego w ostatnich pięciu latach liczba zarejestrowanych sklepów internetowych na polskim rynku wzrosła o 34 proc. z 21,7 tys. podmiotów w 2013 roku do 29,1 tys. na koniec stycznia 2018 roku. Każdego roku polski rynek e-commerce pod względem dynamiki przyrostu nowo zarejestrowanych firm zwiększa się o blisko 7 proc.

Roczna wartość sprzedaży przez Internet na polskim rynku szacowana jest na blisko 40 mld zł. Rynek zaskakująco szybko rośnie. Jeszcze w tym roku może przekroczyć według różnych źródeł od 50 do nawet 60 mld zł. Za dwa, trzy lata ulegnie podwojeniu.

- Przejawia się to w rosnącej liczbie rejestrowanych nowych sklepów, a także rosnącej dynamice klientów sklepów internetowych.  Najczęściej zamawiamy nie tylko książki i płyty, lecz także odzież, obuwie, czy artykuły RTV AGD – ocenia Bisnode.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,10

  • Min

    1,35

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 3987

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 699518

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane