Blue Media: Płatności natychmiast na rachunku w e-sklepie

Autor: dlahandlu.pl 7 grudnia 2018 13:42

Firma Blue Media zaoferowała natychmiastowe dostarczanie przelewu od klientów na rachunek bankowy e-sklepu niezależnie od godziny, w której płatność została zlecona.

Na rynku ecommerce najczęściej wyróżnia się dwa standardy rozliczeń z partnerem: zagregowany - gdy całość środków wpłaconych przez klientów przekazywana jest przelewem zbiorczym na rachunek bankowy partnera najpóźniej następnego dnia roboczego, lub pojedynczy - po każdej opłaconej przez klienta transakcji następuje przekazanie środków do partnera pojedynczym przelewem (standardowym lub natychmiastowym). Kolejną formą, która po wejściu w życie dyrektywy PSD II może się upowszechnić, jest bezpośredni transfer środków z rachunku klienta na rachunek e-sklepu, bez kont pośredniczących.

Standardem na polskim rynku ecommerce jest gromadzenie środków na saldzie i wypłata po inicjacji przelewu wychodzącego przez e-sklep w panelu operatora płatności czy też po uzbieraniu określonej wartości środków.

Od kilku lat coraz większą rolę zaczyna odgrywać automatyczne rozliczenie w terminie D+1 - co oznacza, że środki są księgowane na rachunku bankowym e-sklepu w sposób automatyczny w kolejnym dniu roboczym po dokonaniu przez klienta transakcji. Jeśli zatem klient dokona zakupu np. poprzez BLIK w poniedziałek, środki są dostępne na rachunku bankowym sklepu we wtorek. W ten właśnie sposób działają usługi płatnicze na największych platformach e-commerce w Polsce, np. Shoper Płatności.

Serwisy i sklepy internetowe korzystające z płatności online Blue Media mogą otrzymywać płatności na swoje rachunki bankowe jeszcze tego samego dnia (“D+0”), i - co jest wyróżnikiem na rynku - niezależnie od granicznej godziny. Świeże przykłady wdrożenia to Travel Planet SA czy Towarzystwa Ubezpieczeniowego Nationale Nederlanden. 

Wielkim wyzwaniem przy rozliczeniu “D+0” jest równoległe zapewnienie obsługi zwrotów. Standardowo zwroty realizowane są z salda, tymczasem w rozliczeniu natychmiastowym nic się na nim nie odkłada. Rozwiązanie Blue Media oferuje kredytowanie zwrotów lub zapewnienie salda przedpłaconego z opcją monitoringu i przypomnień, a także kontrolą bezpieczeństwa i różnymi poziomami dostępu. - Warto pamiętać, że korzystając z rozliczeń D+0 w zupełnie innym trybie działa obsługa zwrotów do klientów, ponieważ środki zostały już zdeponowane na rachunku e-sklepu. Ale i na to mamy co najmniej kilka rozwiązań - wyjaśnia Krystian Wesołowski, dyrektor sprzedaży w Blue Media.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,49

  • Śr

    4,69

  • Min

    2,74

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6126

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.