Brandbank: Nowe zasady etykietowania żywności wyzwaniem dla e-commerce

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 7 sierpnia 2012 09:51

Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z 25 października 2011 r. w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat żywności wprowadza wiele zmian w zakresie etykietowania żywności. Producenci produktów spożywczych będą mieli 3 lata na dostosowanie się do nowych zasad. Sprawa obejmuje jednak nie tylko producentów, ale również handlowców, a w szczególności coraz chętniej odwiedzane sklepy internetowe.

Jak tłumaczy Kamila Wrońska, country manager Brandbank, nowe zasady stanowią duże wyzwanie dla sektora e-commerce, który stanowi w naszym kraju 3,8% całego handlu, a jego udział wciąż dynamicznie rośnie. Właściciele sklepów internetowych, podobnie jak producenci produktów spożywczych, będą zobowiązani do przedstawienia pełnych i dokładnych informacji o produkcie, dodatkowo opatrzonymi odpowiednimi zdjęciami produktu.

- Istotną kwestią w tej sprawie będzie współpraca między dostawcami informacji o produktach a producentami tak, aby w efekcie właściciel sklepu internetowego otrzymał pełną, zgodną z nowymi wymogami informację o produkcie, którą zamieści na e-opakowaniu na stronie. Tak jak w sklepach stacjonarnych za dostosowanie się do nowych zasad i dostarczenie pełnej informacji o produkcie będą odpowiedzialni jego producenci, tak w e-commerce ta odpowiedzialność zostanie przeniesiona na właścicieli sklepów internetowych, których zadaniem będzie dokładne odwzorowanie informacji z etykiety na e-opakowaniu. Sklepom zależeć więc będzie na współpracy z producentami, którzy mają wdrożone odpowiednie rozwiązania usprawniające proces tworzenia, zarządzania i dystrybucji danych produktowych. Producenci artykułów spożywczych mogą skorzystać w tym zakresie z outsourcingu. Usługi takie świadczy np. firma Brandbank, która współpracuje zarówno z producentami, jak i największymi sieciami handlowymi takimi jak Tesco -wyjaśnia Kamila Wrońska.

Na dostosowanie się do nowych wymogów producenci dostali aż trzy lata. Rzecz dotyczy nie tylko dostosowania opakowań do zasad zawartych w rozporządzeniu. Pojawiają się także inne wyzwania, właśnie takie jak np. zmiany we współpracy z handlowcami internetowymi i potrzeba wdrożenia odpowiednich rozwiązań.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11733

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane