Branża logistyczna wychodzi z cienia. Boom w sprzedaży online motorem rozwoju

Autor: pr 26 marca 2019 09:09

P3 Logistic Parks, długoterminowy zarządca i deweloper obiektów magazynowych i logistycznych, w ciągu ostatnich 12 miesięcy odnotował silny wzrost. Częściowo wynika to z boomu w sprzedaży online, zwiększającego zapotrzebowanie na magazyny w strategicznych lokalizacjach na terenie Europy. Baza klientów P3 wzrosła o 20%, a udział sieci detalicznych, po raz pierwszy w historii firmy, przekroczył próg 30%.

P3 opiera się na mocnych fundamentach. W 2018 roku portfolio firmy powiększyło się o blisko 0,5 miliona m2, skompensowane strategiczną sprzedażą 250,000 m2 aktywów nie związanych z podstawową działalnością firmy. Ponadto, na koniec 2018 r. rozpoczęte i planowane budowy we wszystkich parkach P3 miały łączną powierzchnię ponad 1,2 mln m2, zarówno w projektach BTS, jak i spekulacyjnych. Poziom najmu w obiektach firmy utrzymuje się powyżej 95%.

„Branża logistyczna jest obecnie pod wpływem zaostrzonych apetytów inwestycyjnych, popytu ze strony klientów i innowacji technologicznych” – powiedział Ian Worboys, Chief Executive Officer P3 Logistic Parks. – „Branża logistyczna wychodzi z cienia i jest teraz jedną z najbardziej atrakcyjnych oraz stabilnych klas aktywów inwestycyjnych. W P3 stale działamy w sposób ukierunkowany na klienta, a rosnące grono klientów detalicznych docenia nasze elastyczne i długoterminowe podejście. Prawdopodobnie dlatego co 1,3 dnia podpisujemy nową umowę najmu, inwestycje w trakcie realizacji obejmują powierzchnię powyżej 660,000 m2 i zamierzamy budować największe specjalistyczne projekty w Europie.”

W Polsce zauważalne są podobne trendy. Dynamiczny rozwój handlu internetowego i zwiększone zapotrzebowania na obiekty dla klientów sprzedających swoje produkty on-line, w tym sieci detaliczne, również znalazły odzwierciedlenie w projektach realizowanych przez P3. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy deweloper oddał do użytku ponad 115,000 m2 nowoczesnych powierzchni magazynowych.

Bartłomiej Hofman, Managing Director P3 Logistic Parks w Polsce, mówi: „Miniony rok był dla nas bardzo pracowity. W tym czasie, w większości naszych parków wybudowaliśmy i oddaliśmy do użytku nowe obiekty. Od wielu lat widzimy bardzo duże zainteresowanie parkiem P3 Piotrków położonym w Polsce Centralnej, w którym w 2018 r. oddaliśmy do użytku prawie 55,000 m2 nowoczesnej powierzchni magazynowej i rozpoczęliśmy budowy kolejnych 59,000 m2. Równie dużą popularnością cieszy się kolejna z naszych flagowych inwestycji – park P3 Poznań. Oddając w zeszłym roku magazyn, z którego będzie obsługiwany klient z branży e-commerce, zakończyliśmy budowę I fazy parku. Jednocześnie przygotowaliśmy się do rozpoczęcia budowy II fazy tej inwestycji zabezpieczając grunt i uzyskując pozwolenie na budowę. Nasz bank ziemi pozwala nam na wybudowanie kolejnych inwestycji w ramach istniejących parków. Równocześnie szukamy gruntów, które pozwolą nam na dalszy długofalowy rozwój i budowę dużych parków logistycznych o interregionalnym potencjalne, w szczególności w takich lokalizacjach jak okolice Warszawy, Łodzi czy też na Górnym Śląsku.”

 

 

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



PARTNER SERWISU


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,25

  • Śr

    4,04

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8426
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.