Brzoska: Paczkomaty przyciągną klientów do sklepów w soboty, to perfekcyjna synergia

Autor: dlahandlu.pl 4 lipca 2018 09:45

Brzoska: Paczkomaty przyciągną klientów do sklepów w soboty, to perfekcyjna synergia Na zdj. Rafał Brzoska, prezes InPost. Fot. materiały prasowe

– Nasza firma może częściowo zaradzić kłopotom sieci spowodowanym zakazem handlu w niedziele. Obecnie, jako jedyna firma logistyczna, wdrażamy dostawy sobotnie bez dodatkowych dopłat. Jestem przekonany, że usługa dostawy w sobotę będzie też korzystna dla sklepów, które mają w swoim pobliżu nasz paczkomat. W efekcie, przyciągniemy do sklepu klientów w ostatni dzień handlowy, który jest możliwy przed przerwą niedzielną, czyli w sobotę. Klienci przyjdą pod Biedronkę, czy Dino po odbiór paczki, a przy okazji wejdą i zrobią zakupy spożywcze. To perfekcyjna synergia – mówi w rozmowie z portalem dlahandlu.pl Rafał Brzoska, prezes firmy InPost.

InPost jest niekwestionowanym liderem na rynku urządzeń do odbioru paczek. Skąd pojawił się pomysł na wejście w rynek dostaw kurierskich do domów?

Nasza strategia od początku zakładała budowę sieci własnych paczkomatów. Wejście w segment kurierski jest naturalnym uzupełnieniem naszego portfolio usług. Uważamy, że nie będzie sytuacji, w której 100 proc. społeczeństwa będzie odbierało swoje zakupy w paczkomatach. Jest jakaś część osób, które będą chciały dostać paczkę do domu. Stąd pomysł „drugiej nogi” – usługi kurierskiej, która powstała 2,5 roku temu.

Ostatnio o zamiarach wejścia na rynek maszyn paczkowych informowała Biedronka. Czy nie obawiają się państwo konkurencji ze strony tak dużego gracza?

Staramy się nie komentować tego co robią konkurenci. Dla nas najważniejsze jest utrzymanie szybkiego tempa rozwoju. W tym roku, w okresie od stycznia do grudnia łącznie do naszej sieci dodamy 1700 paczkomatów. Sieć pierwszego tysiąca budowaliśmy w Polsce przez 7 lat. Teraz 1700 powstanie w 12 miesięcy, z czego 700 z nich już stoi.

My robimy swoje, a inni obserwują nas i realizują swoje pomysły. Biedronkę podziwiam i kibicuję im, bo to fenomen na polskim rynku. Jest to ciekawy przykład inwestora z małego kraju, który próbuje ekspansji w różnych obszarach i wychodzi mu jeden z nich – w tym przypadku Polska.

Jeronimo Martins ma zamiar ustawiać swoje maszyny paczkowe w porozumieniu z duńska firmą Swipbox. Czy InPost nie przespał swojej szansy? Może to wy powinniście znaleźć się na ich miejscu?

Chciałbym zwrócić uwagę, że 100 paczkomatów InPostu już stoi pod Biedronkami. Za chwilę pewnie będzie stało kolejne 100 lub więcej. My jesteśmy otwarci na współpracę ze wszystkimi. Prawie każda sieć stacji benzynowych, prawie każda sieć supermarketów z nami współpracuje. Te sieci widzą, że jesteśmy partnerem, który zapewnia cały łańcuch logistyczny.

Moim zdaniem, to sieci handlowe powinny szukać partnerstwa z InPostem i wiele z nich już to rozumie. Nasza firma nie jest ich konkurentem, my nie sprzedajemy, tylko działamy obok ich biznesu.

Czy były rozmowy z Biedronką na temat paczkomatów InPost w sklepach tej sieci?

Nie chciałbym wchodzić w nasze rozmowy czy relacje z poszczególnymi partnerami. Odpowiedzią może być fakt, że 100 paczkomatów już stoi pod Biedronkami. To oznacza, że my już współpracujemy.

  • deks 2018-07-26 15:33:15

    Takim pomysłom to ja kibicuję, grunt to szukać ciągle to nowym pomysłów i wdrażać je na rynek.

  • Kontakt 2018-07-18 15:17:07

    coś w tym jest, trzeba zobaczyć czy da efekt

  • Hejb 2018-07-09 13:23:56

    Przegrali bo rząd utrzymuje monopol na listy. Ciekawe jak długo. Na paczki nie przegrają i wchodza w nowe inicjatywy. ja uważam ich politykę ekspancji za bardzo intuicyjną i trafioną

ZOBACZ WSZYSTKIE (5)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6082

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.