Carrefour: Niehandlowe niedziele nie windują sprzedaży w internecie

Autor: dlahandlu.pl 1 marca 2019 09:39

Carrefour: Niehandlowe niedziele nie windują sprzedaży w internecie Na zdj. Michał Sacha, fot. materiały prasowe

- Nie obserwujemy większej sprzedaży w kanale internetowym w niedziele wolne od handlu. Polski rynek e-grocery jest jeszcze jednak stosunkowo młody. Udział e-grocery w sprzedaży online nie przekracza 1 proc. Carrefour Polska obecny jest w branży e-grocery od listopada 2016 roku, a rozwój zakupów spożywczych w internecie jest jednym z głównych elementów naszej strategii i planu transformacji Carrefour 2022. Odnotowujemy coraz większe wzrosty w kanale internetowym. Skala wzrostu liczby klientów rok do roku to już wartości trzycyfrowe - mówi w rozmowie dlahandlu.pl Michał Sacha, dyrektor marketingu, digital, IT, e-commerce i usług finansowych Carrefour Polska.

W 2017 roku Carrefour przyjął strategię omnikanałowości i realizuje ją łącząc ofertę sklepów stacjonarnych w różnych formatach z e-commerce. 

- Carrefour jako pierwsza sieć spożywcza w Polsce wprowadził w swoim sklepie internetowym Carrefour.pl koncept Marketplace. Dzięki temu Carrefour.pl zaoferował klientom również towary spoza swojej oferty, które były niedostępne w stacjonarnych sklepach sieci, a zapewniają je współpracujący z Carrefour zweryfikowani sprzedawcy. Marketplace znacząco wzmocnił ofertę Carrefour również poprzez rozwój takich kategorii jak: Dom i Ogród, Dziecko, Elektronika. Nasz model invite marketplace wciąż się rozwija. Od momentu wdrożenia konceptu jesienią 2017 roku, liczba sprzedawców wzrosła o 500 proc., a liczba produktów na platformie zbliża się do 0,5 mln. Zaczęliśmy również współpracę z kilkoma platformami, aby szybko rozbudować naszą ofertę i ułatwić naszym Partnerom integrację z modelem marketplace, a niedługo poszerzymy ofertę o nowe kategorie produktowe - tłumaczy Michał Sacha.

Choć zakupy przez internet stały się powszechne, to zamawianie artykułów spożywczych online nadal jeszcze budzi obawy sporej części konsumentów. - W Carrefour budujemy zaufanie klienta mając świadomość tego, że nie sprzedajemy tylko produktu, ale całą usługę – i to już od momentu wejścia klienta na stronę internetową. Jeśli skompletujemy produkty najwyższej jakości, ale nie zmieścimy się z dostawą w wybranym przez klienta przedziale czasowym, to nie będzie on zadowolony z realizowanego z nami zamówienia. Kupujący oczekują, że dostarczymy zamówienie kompletne, najwyższej jakości, szybko, w wybrany sposób i w preferowanym przedziale czasowym. Jako Carrefour bierzemy odpowiedzialność za cały ten proces. Klienci obawiają się, że założenie zamówienia w internecie będzie skomplikowane, że nikt tak dobrze jak oni sami nie wybierze produktów, że nie będą przewożone w odpowiedni sposób, kurier przyjedzie poza pasującymi im godzinami, albo nie będzie możliwości odebrania ich w niestandardowych godzinach. Dlatego przygotowujemy stronę internetową w taki sposób, aby klient w jak najkrótszym czasie i w jak najwygodniejszy sposób skompletował swój koszyk, gotowe już zamówienia przechodzą podwójny proces kontroli i są dostarczane samochodami wyposażonymi w chłodnie i mroźnie, co gwarantuje świeżość dostarczanych produktów. Inwestujemy w technologie optymalizujących procesy przygotowania zamówień, ich transportu, dostaw czy odbioru przez klienta. Dajemy klientom najszerszy wybór opcji dostawy zakupów spożywczych: dostawa pod wskazany adres, w tym tzw. express delivery, odbiór w 25 Coolomatach (24h), a także w punkcie odbioru osobistego Carrefour Drive na warszawskim Targówku - mówi Michał Sacha.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,28

  • Min

    0,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7101
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 709

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.