CBRE: Sklepy tradycyjne i internetowe nie konkurują ze sobą

Autor: CBRE 5 października 2011 10:29

Jak podaje najnowszy raport "Europe's Online Consumer'" firmy doradczej CBRE to właśnie kwestie bezpieczeństwa pozostają najważniejszym czynnikiem warunkującym rozwój rynku zakupów internetowych. Kolejnymi warunkami są rozwój nowych technologii na danym rynku oraz wprowadzenie nowych metod płatności.

Autorzy raportu przeprowadzili ankiety wśród 10.000 mieszkańców 10 krajów europejskich. Do szeroko pojmowanej kategorii zakupów przez internet zaliczono: ubrania i obuwie, książki, muzykę na różnego rodzaju nośnikach, bilety do kina, teatru, na koncerty, zakupy spożywcze, elektronikę, kosmetyki, lekarstwa oraz gry komputerowe.

Jako najważniejsze ankietowani wskazali kwestie bezpieczeństwa zakupów, przed takimi kategoriami jak koszty dostawy, łatwość w dostarczaniu produktów czy brak karty kredytowej.

Badania CBRE także wykazały bezpośrednią zależność pomiędzy ilością dokonywanych zakupów on-line, a poziomem korzystania z bankowości elektronicznej.

Z badań firmy CBRE wynika, że obecnie 40 proc. konsumentów w Europie dokonuje zakupów on-line. Co ciekawe, badania firmy CBRE wykazują, że to właśnie mężczyźni, a nie kobiety, będą dokonywali ich najwięcej w najbliższej przyszłości.

Najważniejsze konkluzje raportu ‘Europe's Online Consumer' (Konsument internetowy w Europie) to:

- Mężczyźni dokonują zakupów przez internet dwa razy częściej niż kobiety (raz na 2,5 tygodnia, podczas, gdy kobiety tylko raz w miesiącu)

- Kobiety zdecydowanie częściej kupują w regularnych (stacjonarnych) sklepach niż mężczyźni

- W Europie Zachodniej dokonywanie zakupów on-line pozostaje w bezpośredniej korelacji ze statusem społecznym - 61% ludzi o wyższych dochodach robi zakupy on-line

- Bezpieczeństwo zakupów internetowych pozostaje największą barierą przy ich dokonywani

- Nasze badania wykazują, że sklepy tradycyjne i internetowe ze sobą nie konkurują - nie są wrogami, a raczej graczami tej samej drużyny. Dla konsumentów liczy się cena produktu oraz jego dostępność - a sposób dokonaniu zakupów pozostaje kwestią drugorzędną. Sieci handlowe korzystają ze sprzedaży internetowej, aby testować nowe produkty i nowe rynki. W Europie mamy konsumentów, którzy lubią szybkość i komfort dokonywania zakupów przez Internet, a także takich, którzy uwielbiają tradycyjne zakupy traktując je jako rodzaj rozrywki czy spotkania towarzyskiego. W dobie słabszej kondycji gospodarczej, która stanowi dla nas wszystkich wyzwanie, propozycja zakupów zarówno przez internet jak i tych tradycyjnych, daje nam większe możliwości wyboru, a sieciom handlowych dostarcza dynamicznych rozwiązań i nowych kanałów sprzedaży.' - powiedziała Magdalena Frątczak, dyrektor działu powierzchni handlowych w firmie CBRE.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,49

  • Śr

    2,64

  • Min

    2,34

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 931
Ilość aktualnych ofert: 287907

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.