CCC wyda 100 mln zł na rozwój e-commerce. W planach na ten rok usługa click&collect

Autor: PAP Biznes 31 stycznia 2018 10:24

CCC wyda 100 mln zł na rozwój e-commerce. W planach na ten rok usługa click&collect fot. Shutterstock

CCC zakłada, że ten rok będzie rekordowy pod względem rozwoju sieci, a nakłady na ten cel szacuje na min. 150 mln zł. Grupa stawia m.in. na wzrost powierzchni w Polsce i Rosji. Nie mniej niż 100 mln zł w dwa lata pochłonie rozwój e-commerce – informuje wiceprezes spółki Marcin Czyczerski, w rozmowie z PAP Biznes.

Grupa informowała ponad dwa miesiące temu, że na koniec 2017 roku sieć grupy liczyć ma 545 tys. m kw., co oznaczałoby wzrost o 19 proc. rdr, a na koniec 2018 roku powierzchnia sieci powiększy się do ok. 655 tys. m kw. Celem miał być wzrost powierzchni handlowej netto o 300 tys. m kw. w latach 2017-19. W 2018 roku znowu ważny dla spółki będzie rozwój w Polsce.

Spółka wiąże szczególnie duże nadzieje z nowym konceptem sklepów modularnych, które bardzo dobrze się przyjęły. Zauważalnie przyspieszy też dynamikę rozwoju w Rosji.

Wiceprezes CCC podtrzymał zapowiedzi, że w tym roku pojawią się nowe rynki sprzedaży internetowej. Niebawem spółka przedstawi więcej szczegółów. Istotnym wydarzeniem w tym roku dla spółki eObuwie. pl będzie uruchomienie sklepów omnichannelowych.

- Pierwszy tego typu sklep wystartuje z początkiem lutego we Wrocławiu. Będzie mieć 300 m kw. showroomu i ok. 1700 m kw. powierzchni magazynowej. Dostępnych będzie w nim blisko 100 tys. par butów z 500 marek. W obrębie aglomeracji zaoferujemy dostawy w ciągu dwóch godzin od zamówienia. Klient będzie mógł w showroomie wybrać przez aplikację buty, które zostaną mu bezzwłocznie przyniesione z magazynu, przymierzyć i kupić na miejscu lub z dostawą do domu. Będzie też możliwość zakupów przez internet oraz odbioru na miejscu w sklepie. Ten model będziemy implementować stopniowo w innych aglomeracjach, mamy już sześć kolejnych lokalizacji - powiedział Marcin Czyczerski.

- W tym półroczu planujemy też uruchomić usługę +click and collect+ dla internetowego sklepu CCC w Polsce - dodał.

CCC zapowiadało, że obroty w internecie powinny wynieść w tym roku 1 mld zł. Spółka zakłada, że rozwój e-commerce pochłonie nie mniej niż 100 mln zł w dwa lata. Środki zostaną wydane m.in. na nowe centrum logistyczne, które zostałoby oddane w perspektywie 2019 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8609

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane