Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Ceny za przesyłki rosną, szczególnie za dostawy do domu

Autor: wyborcza.biz 30 sierpnia 2018 10:20

Jeśli klient chce mało zapłacić za przesyłkę, musi ją sam odebrać. Czy to z Żabki, czy to z Biedronki, czy z jakiejś maszyny przechowującej paczki – czytamy w serwisie wyborcza.biz.

Przez ostatnie kilka lat byliśmy jako konsumenci rozpieszczani niskimi cenami paczek. Dostarczano je w Polsce najtaniej albo niemal najtaniej w całej Unii. Na razie krajowy rynek e-commerce jest piątym w Unii, po Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji i Włoszech. Konkurencja jest ostra. Nikt z dużych graczy (DPD należy do poczty francuskiej La Poste, DHL do Deutsche Post, UPS to firma amerykańska) nie chce się z jednak z Polski wycofać.

Ceny idą w górę od końca ubiegłego roku i rosną nawet o 30 proc. O ile mała przesyłka jeszcze niedawno kosztowała 8,5 zł, tak teraz jest to np. 12 zł. Podwyżki chowane są jednak w cieniu, tak aby nie drażnić nimi odbiorcy. Dlaczego za dostarczenie paczki płacimy więcej? Niska cena w kraju wynika przede wszystkim z niskich kosztów pracy. W tej branży zarabia się słabo, a nawet bardzo słabo. Mediana na stanowisku kuriera to 3 tys. zł, brutto, godziny pracy są długie, a praca ciężka. Wszystkie firmy z tego sektora mają więc wakaty. Przed jeszcze większą rotacją personelu ratują się podwyżkami pensji. A ponieważ jednocześnie zdrożało paliwo, mamy proste wytłumaczenie, dlaczego za doręczanie paczek ze sklepów internetowych będziemy płacić coraz więcej.

Rynek dzielić się będzie (i już dzieli) na dwie części. Pierwsza to usługi doręczania przesyłek bezpośrednio. Szczególnie tu ceny będą rosnąć, za to dostawy będą szybsze. Już teraz są w Polsce usługi, gdzie towar zakupiony przed godziną 16 trafia do rąk odbiorcy jeszcze tego samego dnia. Tak, aby dostawa odbyła się w dniu zakupu. Klienci lubią zakupy internetowe, ale nie lubią czekać na zakupy internetowe, i są w stanie za komfort dopłacić. W ofercie są również coraz częściej dostawy wieczorne, czyli np. między 18 a 22. 

Branża logistyczna mocno liczy na drony, które dostarczałyby paczki ważące do 5 kilogramów na obszarze do 15 km. Jednym z większych wyzwań jest jednak to, jak zarządzać takim ruchem w powietrzu, aby było to bezpieczne i dla ludzi, i dla samolotów. Oraz to, że drony nie wszędzie wylądują ze swoim ładunkiem.

Klienci, chcąc płacić mniej za dostawę (choć i tak więcej niż do tej pory), będą musieli sami odebrać swoją paczkę. Czy to idąc do pobliskiego sklepu, na pocztę, czy do paczkomatu bądź podobnego urządzenia. Ponieważ takie dostawy są tańsze, ich popularność rośnie.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • ABC Data News 2018-08-31 09:12:53

    Drony powinny już niedługo odmienić łańcuch dostaw. Kolejne firmy testują wykorzystanie bezzałogowych statków powietrznych, powoli regulowane są też kwestie prawne. Przed technologią jeszcze kilka wyzwań, ale wobec rosnących oczekiwań konsumentów i zainteresowania segmentu e-commerce tego rodzaju transportem, można spodziewać się rychłego upowszechnienia lotniczych kurierów.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.