Chińscy e-konsumenci wydają na zakupy ok. 30 proc. miesięcznych zarobków, Europejczycy - 3 proc.

Autor: dlahandlu.pl 9 stycznia 2019 12:02

Chińscy e-konsumenci wydają na zakupy ok. 30 proc. miesięcznych zarobków, Europejczycy - 3 proc. Fot. materiały prasowe

W 2017 roku wartość rynku e-commerce w Chinach przekroczyła granicę 1 biliona dolarów, przewyższając łączną wartość rynku amerykańskiego (450 mld), brytyjskiego (110 mld) oraz japońskiego (95 mld). Wynika to z zamiłowania Chińczyków do robienia zakupów online – prawie co piąta transakcja na rynku detalicznym odbywa się przez internet. Coraz bardziej rośnie potencjał chińskiego handlu międzynarodowego. Według przewidywań w 2020 roku zagraniczne produkty będzie zamawiać w Chinach aż 1/4 społeczeństwa. Otwiera to ogromne możliwości dla przedsiębiorców e-commerce szukających nowych rynków zagranicznych dla swojej działalności.

Wzrosty chińskiego handlu międzynarodowego online wynikają ze specyfiki tamtejszego konsumenta. Ze względu na ograniczony asortyment produktowy na wewnętrznym rynku, lepszą jakość i trwałość zagranicznych produktów Chińczycy są w stanie zapłacić za ich zakupy prawie dwukrotnie więcej niż za krajowe. W związku z tym dynamicznie rośnie wartość transgranicznych zakupów. Niemal 40% zagranicznych transakcji wynosi 45-75 dolarów, co trzecia 75-150 dolarów. Łączna wartość e-zakupów ma wzrosnąć do 2021 roku o 100 mld dolarów (obecnie szacuje się, że jest to ok. 400 mld dolarów) .



Grupą do której szczególnie warto dotrzeć z ofertą swojego sklepu są młodzi Chińczycy. Według Singapurskiej Rady Turystyki, między 2016 a 2020 rokiem przyczynią się oni do powiększenia wartości krajowego rynku e-commerce o 13%, skupiając się głównie na zakupach modowych,

a także elektronicznych. W 2016 roku chińscy milenialsi stanowili już ponad połowę użytkowników internetu w Chinach , jeśli mówimy zaś o internecie mobilnym, stanowili niemal 90% . Co ciekawe, już w tak młodym wieku są to ludzie zamożni – 70% ludzi w przedziale wiekowym 19-36 jest

w posiadaniu własnych domów, co jest wynikiem dwukrotnie wyższym niż w USA i Wielkiej Brytanii. Statystyczny Chińczyk na zakupy online wydaje niemal 30 proc. zarobku, czyli 10 razy więcej niż w Europie Zachodniej. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się w Chinach produkty z segmentu premium.



Cały czas zwiększa się liczba polskich przedsiębiorców związanych z e-commerce, którzy decydują się na otworzenie swojej działalności na rynki zagraniczne. Jak pokazują wyniki raportu DHL Express, wiąże się to ze wzrostem sprzedaży nawet o 10%. Większa jest też wartość zakupów – około 20% transgranicznych transakcji ma wartość ponad 200 dolarów. Najczęściej wybieranymi produktami są te związane z modą, ale również produkty kosmetyczne, czy te do pielęgnacji skóry. Duży wskaźnik posiadaczy domów, szczególnie wśród młodych pokoleń przyczynia się do sporej liczby zagranicznych zamówień na domowe dekoracje i akcesoria. Niezmiennie dużym zainteresowaniem cieszy się również elektronika.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



PARTNER SERWISU


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,14

  • Min

    2,24

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7916
Ilość aktualnych ofert: 481346

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.