Co czwarty Polak chce skorzystać z okazji cenowych na Black Friday

Autor: Rzeczpospolita 14 listopada 2018 10:30

Co czwarty Polak chce skorzystać z okazji cenowych na Black Friday Fot. Shutterstock

11 listopada, gdy świętowaliśmy 100-lecie odzyskania niepodległości, zakupoholicy z całego świata ruszyli do chińskich sklepów internetowych, by skorzystać ze specjalnych ofert związanych z przypadającym tam wtedy Dniem Singla. Typowo marketingowe święto w tym roku przyniosło kolejny rekord: wydatki internetowe w 24 godziny wyniosły aż 31 mld dol., niemal 22 proc. więcej niż rok temu – informuje Rzeczpospolita.

W sukcesie tym mieli udział także Polacy – z badania Gemius/PBI dla Rzeczpospolitej wynika, że na najpopularniejszym chińskim serwisie handlowym, czyli AliExpress, tego dnia okazji cenowych szukało aż 1,4 mln Polaków. Wielu zaczęło dużo wcześniej, bo sprzedawcy wystartowali z tzw. przedsprzedażą nawet tydzień przed wydarzeniem.

Chińskie serwisy miały dużo atrakcyjnych zniżek, ale z racji długiego oczekiwania na dostawę z Azji i specyficznej oferty to wciąż opcja dla mniejszości. Dzień Singla pokazał jednak, że tegoroczny sezon świąteczny będzie jeszcze bardziej niż w przeszłości skoncentrowany na klientach internetowych.

Najbliższa okazja do promocyjnych e-zakupów to Czarny Piątek (ang. Black Friday), który w tym roku przypada 23 listopada. Okolicznościowe okazje pojawiają się nawet wcześniej: Amazon zapowiadał je na 16 listopada, tymczasem pierwszy rzut promocji już pojawił się w serwisie. To głównie oferty z kategorii elektronika, której ceny obniżano zazwyczaj o 20–25 proc. Bywają też rabaty przekraczające 50 proc.

W Polsce stacjonarne sieci handlowe także promują się z tej okazji. Wiele rabatów zapowiadają zwłaszcza sklepy z elektroniką, ale także odzieżowe czy wnętrzarskie.

Z badania Santander Consumer Banku wynika, że o ile rok temu z promocji w Black Friday skorzystało 18 proc. Polaków, o tyle w tym roku takie plany ma już co czwarty badany.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,15

  • Min

    2,63

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6037

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.