Co czwarty Polak kupuje żywność w internecie

Autor: dlahandlu.pl 29 listopada 2018 14:37

Co czwarty Polak kupuje żywność w internecie Fot. Shutterstock

86 proc. kupujących w Wielkiej Brytanii w 2017 r. dokonało zakupu online, co oznacza, że jest to kraj UE o najwyższym poziomie penetracji e-handlu. Wynik dla Polski wyniósł 58 proc., a średnia dla UE 68 proc. – wynika z informacji Eurostatu.

Wśród krajów UE, w których penetracja zakupów online jest wyższa niż średnia UE, znalazły się także: Szwecja (84 proc.), Niemcy (82 proc.), Holandia (82 proc.), Luksemburg (82 proc.), Francja (76 proc.), Finlandia (75 proc.), Austria (70 proc.) i Słowacja (70 proc.). Na końcu listy znalazła się Rumunia, w tym kraju zaledwie 23 proc. konsumentów w ubiegłym roku dokonało zakupów w internecie. Niewielka liczba osób kupowała on-line także w Bułgarii (27 proc.) i na Cyprze (39 proc.).

Wynik dla Polski wyniósł 58 proc. Rok wcześniej było to 56 proc., a 10 lat wcześniej (w 2007 r.) 32 proc. W danych za 2017 r. Polska wyprzedziła takie kraje jak: Włochy (44 proc.), Portugalia (45 proc.), Litwa (49 proc.), czy Łotwa (55 proc.). Wynik na podobnym poziomie (59 proc.) uzyskała Hiszpania.

W Polsce zakupy przez internet często robią ludzie młodzi – w wieku 16-24 lat. 64 proc. z nich w roku 2017 dokonało zakupów przez internet (rok wcześniej 58 proc., a w 2007 r. 33 proc.). Natomiast w kategorii wiekowej 65-74 lat tylko 28 proc. osób skorzystało podczas zakupów z internetu, zarówno w roku 2017 jak i 2016.

Lepiej niż średnia w UE wypadają zakupy e-grocery Polaków. Jak podaje Eurostat, w 2017 r. 25 proc. naszych rodaków zamówiło żywność przez internet. W przypadku Unii Europejskiej było to 24 proc. W tej kategorii wyprzedzają nas tylko: Niemcy (28 proc.), Litwa (30 proc.), Słowenia (31 proc.), Wielka Brytania (34 proc.), Estonia (35 proc.) i Holandia (37 proc.). W tej kategorii Eurostat ujmuje takie produkty jak: napoje, żywność, kosmetyki, wyroby tytoniowe.

Ponad średnią UE wypadamy także w kategorii ubrania i akcesoria sportowe. Wynik dla Polski to 67 proc., a dla Unii Europejskiej średnio 64 proc. Pod względem zakupów w sieci ubrań i sprzętu sportowego wyprzedziły nas: Słowacja (67 proc.), Irlandia (69 proc.), Holandia (72 proc.), Bułgaria (73 proc.), Malta i Wielka Brytania (74 proc.). Na pierwszym miejscu znalazła się… Rumunia z wynikiem 75 proc.

Niestety, w pozostałych kategoriach wypadamy słabiej na tle Unii. I tak: w kategorii sprzęt elektroniczny wynik dla Polski wyniósł 18 proc. wobec średniej dla UE 25 proc. i wyniku lidera - którym jest Holandia - 35 proc. W kategorii książki i magazyny w Polsce zakupy zrobiło przez internet 25 proc. osób, średnio w UE 36 proc., a w pierwszym na liście Luksemburgu 71 proc.

W kategorii „dla domu” (w której, prócz mebli znajdują się także takie urządzenia jak mikrofalówki, zmywarki i narzędzia ogrodnicze), Polska znalazła się na 12 miejscu z wynikiem 39 proc. Średnia dla UE to 46 proc. Liderem jest Wielka Brytania (65 proc.).

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,79

  • Śr

    3,76

  • Min

    2,56

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6037

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.