Co trzeci internauta porzuca wirtualny koszyk zakupowy

Autor: dlahandlu.pl 13 grudnia 2018 12:57

Co trzeci internauta porzuca wirtualny koszyk zakupowy Fot. Shutterstock

Porzucanie koszyków zakupowych to zjawisko, które przybiera na sile. Jak wynika z danych pozyskanych w badaniu “Porzucony e-koszyk”, przeprowadzonego na grupie 1130 internautów przez firmę Mobile Institute na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej, co trzeci konsument przerywa swoje zakupy. Dzieje się tak niezależnie od kategorii zakupowej, wykorzystywanego zakupowo urządzenia, czy rozmiaru wirtualnego koszyka.

Nawet, jeśli konsumenci mają zamiar dokończyć zakupy, jest wiele okoliczności, które mogą im w tym przeszkodzić i spowodować porzucenie koszyka. Czynnik, którego najczęściej obawiają się właściciele e-sklepów, czyli znalezienie produktów gdzie indziej taniej, znalazło się dopiero na 6. miejscu jeśli chodzi o wskazywanie przyczyny porzucenie e-koszyka. Najważniejsze z czynników to bark określonej metody płatności, której używają kupujący, a także nieatrakcyjne warunki dostaw o zwrotów. Oczekiwane metody płatności, to przede wszystkim szybkie przelewy i BLIK, oczekiwany czas dostawy – maksymalnie 4 dni, a warunki zwrotu – bezpłatny. 40% osób, które deklarują, że zdarza im się porzucić koszyk zakupowy, deklaruje, że opłaca zamówienie od razu po dodaniu produktów do koszyka. Idąc dalej, wśród osób, które deklarują, że nie porzucają koszyków, tylko 35% opłaca od razu zamówienie. Wygląda zatem na to, że porzucenie koszyka to zjawisko inne niż nieopłacenie zamówienie i e-sklepy powinny się nauczyć je odróżniać.

Jak pokazują wyniki badania, klienci, który porzucili koszyk, nie zawsze oczekują od marki rabatów. Najczęściej skłonni się dokończyć zakup w zamian za korzystniejsze warunki dostawy i zwrotu. Nie wiedziąc tego, a próbując odzyskać klientów, marki często obniżają marże i niepotrzebnie narażają swój biznes. Tymczasem, często wystarczy wręcz tylko utrzymać historię zakupową i produkty w koszyku konsumenta, gdy on powróci.  Wbrew pozorom nie jest to takie oczywiste, ponieważ 20% e-klientów deklaruje, że po powrocie na stronę sklepu zastali pusty koszyk i byli zmuszeni zapełniać go od nowa. Ponad 60% zrezygnowało z zakupu. Co przede wszystkim przekona konsumenta do powrotu do sklepu i dokończenia zakupów? Okazuje się, że na pierwszym miejscu badani wcale nie wskazali zniżek, ale przede wszystkim  produkt gratis, a dalej- darmową lub szybszą dostawę i darmowy zwrot. Rabat na niedokończone zakupy znalazł się na 5. miejscu, a zniżka na następne zakupy na 6. Co ważne, w przypadku osób e- i m-kupujących, jak i porzucających koszyki zakupowe, przewaga produktu gratisowego oraz elementów związanych z kosztami dostawy jest jeszcze większa. Warto o tym pamiętać kierując komunikaty do “utraconych” klientów.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    12,98

  • Śr

    8,71

  • Min

    5,97

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6843
Ilość aktualnych ofert: 0
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.