Colliers: eobuwie, Empik, Carrefour, Ikea wśród marek należących do Handlu Przyszłości

Autor: dlahandlu.pl 14 grudnia 2018 13:09

Colliers: eobuwie, Empik, Carrefour, Ikea wśród marek należących do Handlu Przyszłości Fot. materiały prasowe eobuwie.pl

Handel Przyszłości (New Retail) to połączenie technologii on-line i off-line. Dzięki odpowiednio wykorzystanym technologiom wszystkie systemy sprzedaży mogą ze sobą ściśle współpracować. Dlatego coraz częściej jesteśmy świadkami, gdzie w przestrzeń sklepów stacjonarnych wkomponowywane są interaktywne nośniki cyfrowe pozwalające na zapoznanie się z pełną ofertą marki, złożenie zamówienia przez internet oraz jego natychmiastową realizację (systemy Click&Collect i SelfCheckout).

Najbardziej pionierskim, a jednocześnie zaawansowanym, przykładem wdrożenia systemu Click&Collect w Polsce są sklepy eobuwie.pl, których do tej pory firma na terenie Polski uruchomiła 9. W lokalach zamiast półek z wyeksponowanymi produktami znajdują się interaktywne ekrany, przy pomocy których klient wyszukuje i zamawia wybrany produkt. W ciągu 3 minut otrzymuje zamówiony towar, może go przymierzyć, wymienić na inny model rozmiar lub dokonać zakupu.

W Empik Future Store w warszawskiej Galerii Mokotów z kolei znajduje się ekran dotykowy, przy pomocy którego klienci mogą wyszukać produkt, zapoznać się z jego opisem i uzyskać drogowskaz, na której półce w sklepie go znajdą. Jeśli akurat danego produktu nie ma w sklepie, klient przy pomocy systemu może go zamówić i odebrać w salonie w innym terminie. Wirtualny księgarz Empiku pomoże też w wybraniu produktu, jeśli nie wiemy, co konkretnie chcemy kupić.

Inną siecią wdrażającą innowacyjne rozwiązania jest Carrefour Pro. To najnowocześniejszy hipermarket sieci, który otwarty został m.in. w warszawskim CH Atrium Promenada. Na terenie sklepu rozmieszone są ekrany dotykowe, dzięki którym można wyszukać produkt i zamówić go, jeśli nie jest on dostępny w sklepie stacjonarnym. Aby zrealizować zamówienie, klienci muszą posiadać aplikację Mój Carrefour, dzięki której można skanować kody QR przypisane do konkretnych produktów. Każde zamówienie, w zależności od formy jaką wybierze klient, powinno być dostarczone pod wskazany adres w Warszawie lub przygotowane do odbioru w sklepie lub w automacie na terenie sklepu. Dzięki użytym technologiom sklep na powierzchni handlowej ok. 2000 mkw. oferuje dostęp do dużo większej oferty produktów spożywczych i przemysłowych niż w standardowym sklepie stacjonarnym i w Internecie. W Carrefour Pro możliwy jest także zakup dzięki wykorzystaniu aplikacji Scan&Go, która pozwala na skanowanie kodów wybranych produktów  i mobilną płatność za zakupy przy użyciu portfela elektronicznego. Można też skorzystać z kasy do obsługo Scan&Go do opłacanie zakupów na podstawie kodu wygenerowanego przez tę aplikację.

Innym przykładem podobnych zmian w podejściu do handlu może być niedawno otwarty sklep IKEA w warszawskim centrum handlowym Blue City. To sklep typu „miejski kompaktowy market”, gdzie znajdziemy wyeksponowanych ok. 100 produktów na powierzchni kilku tysięcy mkw. Pozostała oferta jest dostępna on-line. Klienci mogą dokonać zamówienia na miejscu, używając tabletów rozmieszczonych w sklepie i skorzystać z porady ekspertów i projektantów. Model marketu zaimplementowanego w centrum Blue City to swoisty showroom z wybranym asortymentem dostępnym od ręki. Tego typu sklep został otwarty także w Madrycie, a w planach są kolejne.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    4,89

  • Min

    3,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6562
Ilość aktualnych ofert: 268012

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.