Czas oddać klientom kontrolę nad ich danymi

Autor: Forbes.pl/Propertynews.pl 13 grudnia 2017 14:33

Dla wielu konsumentów udostępnianie swoich danych jest jak źle zrozumiana lista prezentów. Dlatego 41 proc. klientów odwraca się od marek w związku ze słabą personalizacją i brakiem zaufania. Zgodnie z badaniem Accenture Strategy efektem były straty firm: 756 miliardów dolarów w 2016 roku. Niemal połowa respondentów była zaniepokojona kwestią prywatności podczas udostępniania danych, a aż dwie trzecie badanych chciałoby większej transparentności na temat użycia informacji.

Aby odzyskać zaufanie klientów, firmy powinny oddać kontrolę nad przekazywanymi informacjami, radzi Accenture. Podobne koncepcje zaczęły się już pojawiać na rynku - wiele start up'ów przekazywało w różnym stopniu kontrolę nad prywatnymi informacjami o konsumentach. Sama kontrola jednak nie wystarczy, aby uniknąć kiepskich efektów personalizacji potrzeba dialogu.

72 proc. konsumentów deklaruje, że przekazaliby więcej danych pod warunkiem posiadania pełnej kontroli.  Enliken udostępnił konsumentom transparentną platformę, gdzie klienci w zamian za przekazywanie informacji o sobie otrzymywali punkty, które mogli wymienić na cyfrowe usługi.

Inny przykład to brytyjski Digi.me, firma zajmująca się zbieraniem danych i zachęcaniem konsumentów do wyboru komu i jak je udostępniać. Użytkownicy pobierają aplikację Digi.me, wybierają własną chmurę danych, a serwis automatycznie organizuje ich przepływ. To klient decyduje czy przekazać je określonym aplikacjom.

Z kolei telekomunikacyjna Telefónica zawiązała wiosną partnerstwo z brytyjską marką People.io wypuszczając aplikację 02 Get, która pozwala użytkownikom zarządzać i korzystać z udostępniania informacji. To o tyle innowacyjne, że serwisy telefonii mobilnej niemal bez przerwy pobierają i używają danych. Użytkownicy 02 Get za swoją aktywność są nagradzani, a nagrody mogą wymieniać na karty prezentowe.

Badani obawiają się też technologicznego rozwoju - 43 proc. deklaruje strach przed sztuczną inteligencją, mogącą poznać ich zbyt dobrze. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    12,99

  • Śr

    8,02

  • Min

    4,88

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8226

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.