PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Czy e-delikatesy mają szansę na sukces? Eksperci badają praktyczne aspekty zakupów w sieci

Autor: eksperci z e-nnovation Programme Committee 17 września 2012 12:44

Z roku na rok zainteresowanie zakupami spożywczymi w Polsce wzrasta. Obecnie udział e-sklepów spożywczych w całości handlu spożywczego wynosi 0,1-0,2 proc. W perspektywie 5-6 lat ma wzrosnąć do 1,5 proc., a wówczas jego wartość przekroczy 1,5 mld rocznie - prognozują eksperci z e-nnovation Programme Committee.

Rynek "e-grocery", mimo swojego niekwestionowanego rozwoju, wciąż w Polsce jest swoistego rodzaju innowacją. Polacy wciąż nie do końca wierzą w wybór właściwych produktów bez możliwości ich fizycznego obejrzenia. Z tego też powodu sprawdzono jak radzą sobie e-sklepy spożywcze w praktyce: pod względem obsługi klientów, procesu zakupowego, rozwiązywania problemów, dostarczania zakupów i co najważniejsze - samej jakości dostarczonych produktów!

Do zamówienia wybrano koszyk czternastu standardowych produktów. Nie podjęto próby definicji konkretnej marki, gdyż nie w każdym z marketów dostępne są takie same produkty. Nie było jednak problemów ze znalezieniem zamienników. Koszyk został dobrany tak, by sprawdzić aspekty związane z odpowiednim pakowaniem, separacją produktów podczas pakowania, ważeniem, itp. Oczywiście nie zabrakło także produktów mrożonych (lody, warzywa) oraz krojonych wędlin czy świeżego mięsa na wagę. W koszyku znalazła się również świeża ryba.

W żadnym z badanych podmiotów nie napotkano większych problemów ze skompletowaniem koszyka. W czterech sklepach można było nabyć wszystkie poszukiwane produkty. Do sklepów tych należały: internetowy sklep Piotra i Pawła, Tesco.pl oraz Frisco.pl. Pozytywnie zaskoczył papu24.pl, w którym początkowo nie znaleziono trzech produktów z listy zakupów, jednak dzięki pozostawionemu komentarzowi i szybkim kontakcie infolinii pracownicy sklepu internetowego działającego na terenie Zielonej Góry i okolic skompletowali pełne zamówienie. Najmniej z przygotowanej listy - tylko 11 produktów - znaleziono w Almie. Największy problem przy zakupach sprawił pstrąg. Warto zauważyć, że w niektórych sklepach są ograniczenia związane z produktami na wagę (nabiał, wędliny, warzywa i owoce). I tak przykładowo w Frisco.pl zakupić można tylko produkty na wagę o określonych gramaturach, polędwicę sopocką w plasterkach możemy zakupić o wadze ok. 250 g lub w kawałku o wadze 600 g. Konsument może jednak wybrać wędliny pakowane hermetycznie, w tym przypadku o wadze zaczynającej się nawet od 100 g. Z kolei w e-markecie Auchan nie ma serów i wędlin na wagę, a tylko te pakowane hermetycznie.

Rejestracja w żadnym ze sklepów nie sprawiła większych problemów. Wszystko z reguły odbywało się w standardowy sposób: założenie konta > wypełnienie formularza adresowego > potwierdzenie e-mail. Proces nie jest skomplikowany, a lokalizacja klienta w większości przypadków odbywa się za pomocą kodów pocztowych. Rejestracja jest konieczna, by złożyć zamówienie i skontaktować się z konsumentem w momencie dostarczenia dostawy, ustosunkowaniu się sklepu do pozostawionego komentarza lub w przypadku zamiany produktów wynikających ze strony sklepu.

  • warszawa-żoliborz 2012-09-17 22:19:19

    Proponuję porównywać ceny produktów w sklepach. Czasami przebitka jest ogromna i ta darmowa dostawa okazuje się mało darmowa.

  • Leclerc 2012-09-17 20:44:12

    Jestem z Warszawy,a bardzo podoba mi się oferta produktów ekologicznych w Leclercu w Radomiu. Dlaczego te sklepy mają inne oferty w internecie w Warszawie?

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11446

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 508972

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane