Dropshipping napędza sprzedaż Primavera Parfum

Autor: pr, dlahandlu.pl 17 kwietnia 2019 13:20

Firma Primavera Parfum, zajmująca się sprzedażą i dystrybucją perfum oraz kosmetyków, wypracowała w zeszłym roku ponad 164 mln zł przychodów ze sprzedaży, z czego blisko połowę – bo aż 79 mln zł, stanowiły obroty w segmencie e-commerce. W ciągu najbliższych trzech lat spółka chce niemal podwoić swoje przychody.

 W ciągu minionych dwunastu miesięcy obroty spółki wyniosły 164,46 mln zł, co w porównaniu z rokiem poprzednim oznacza wzrost o 14,27%. Duży wpływ na uzyskany wynik miał segment e-commerce, posiadający blisko 50-proc. udział w strukturze przychodów ogółem. Obroty uzyskane ze sprzedaży w kanale on-line osiągnęły w omawianym okresie poziom 79 mln zł, gdzie dla porównania rok wcześniej wyniosły 52 mln zł (wzrost r/r o 51,9%). Firma intensywnie się rozwija, do czego przyczyniają się szybkie wzrosty w segmencie e-commerce

 – Już ponad 15 milionów Polaków decyduje się na zakupy przez Internet. Monitorujemy rynek, starając się odpowiadać na potrzeby i oczekiwania naszych konsumentów. Poza szerokim portfolio produktów online, oferujemy szybkie i wygodne dostarczenie paczki. Według raportu Statista Digital Market Outlook, z końcem tego roku wartość rynku e-commerce w Polsce wzrośnie do 50 miliardów złotych, gdzie jeszcze cztery lata temu wyniosła 30 miliardów złotych. Mamy do czynienia z prawdziwą, internetową rewolucją, której chcemy być częścią – powiedziała Janina Karasek, współwłaściciel oraz dyrektor ds. rozwoju w Primavera Parfum.

Uruchomienie dropshippingu jednym z motorów napędowych

Drugim obszarem, mającym znaczący wpływ na dobre wyniki finansowe Primavera Parfum był sektor dropshippingu, którego obroty sięgnęły w zeszłym roku 25 mln zł. Uruchomiona w marcu zeszłego roku usługa jest modelem logistycznym sprzedaży przez Internet, polegającym na przeniesieniu procesu wysyłki towaru na dostawcę. W ocenie zarządu dropshipping jest przyszłością rynku e-handlu, gdyż pozwala obniżyć koszty składowania, działu zakupów oraz posiadania szerokiej oferty handlowej. Co ważne, korzyści odnoszą również dostawcy. 

– Przede wszystkim zyskują oni możliwość posiadania bogatej palety produktów w e-sklepach, a także regulowania poziomu cen, co daje redukcję dysproporcji cenowej pomiędzy kanałami tradycyjnymi i internetowymi. Zaoszczędzone w ten sposób środki mogą przeznaczyć na realizację działań marketingowych i reklamę oraz skupić się na uszczelnianiu kanałów dystrybucji – wylicza Janina Karasek z Primavera Parfum.

Skutecznie realizowana strategia rozwoju, której fundamentem było obniżenie kosztów logistyki oraz sprzedaży, dodatkowo wsparta intensywnie rosnącym modelem sprzedaży ROPO (Research Online, Purchase Offline – wyszukaj w Internecie, kup w sklepie), poskutkowała wzrostem nie tylko przychodów, ale również pozostałych wyników finansowych Primavera Parfum. Zysk ze sprzedaży w 2018 roku osiągnął 3,77 mln zł (wzrost r/r o 3,56%), a zysk z działalności operacyjnej (EBIT) -  3,83 mln zł (wzrost r/r o 18,71%). Zysk netto wyniósł 2,94 mln z i był wyższy niż rok wcześniej o 14,37%.

Spółka snuje ambitne plany na przyszłość. Do 2021 roku Primavera Parfum zamierza niemal podwoić swoje obroty do wartości 320 mln zł. Jednym z motorów napędowych wzrostów będzie intensywny rozwój e-sprzedaży. Przychody z tego segmentu mają już w przyszłym roku osiągnąć 140 mln zł. Z kolei obroty w kanale dropshippingu w ciągu trzech lat roku wyniosą 120 mln zł.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



PARTNER SERWISU


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,99

  • Śr

    4,25

  • Min

    2,98

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7975
Ilość aktualnych ofert: 479771

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.