Dyrektor ING na EEC 2018: Rynek płatności e-commerce ma wiele do nadrobienia pod względem wygody

Autor: dlahandlu.pl 22 maja 2018 12:28

Dyrektor ING na EEC 2018: Rynek płatności e-commerce ma wiele do nadrobienia pod względem wygody Na zdj. Rafał Zych dyrektor ING Innovation Lab w banku ING Bank Śląski SA. Fot. PTWP

Rynek e-commerce wyprzedził jeśli chodzi o wygodę rynek płatności elektronicznych. W tradycyjnym sklepie można szybko i wygodnie zapłacić telefonem lub kartą zbliżeniową, natomiast w świecie e-commerce najbardziej powszechna forma płatności wymaga od klienta przejścia przez szereg czynności – mówił Rafał Zych dyrektor ING Innovation Lab w banku ING Bank Śląski SA podczas panelu ,,Rewolucja w handlu", który odbyła się podczas X Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Rafał Zych przedstawił, w jaki sposób jego bank odpowiada na oczekiwania klientów, którzy chcą zarówno wygodnych i szybkich, jak i bezpiecznych transakcji.

- Wprowadzamy na rynek zupełnie nową usługę, bramkę płatniczą e-moje. To rozwiązanie kierujemy do firm, naszych partnerów, które handlują na co dzień w internecie. Dzięki temu narzędziu firma jest w stanie dotrzeć do każdej, powszechnej w Polsce metody płatności i obsłużyć swoich klientów – mówił Rafał Zych.

Jego zdaniem, banki w pewnym sensie utraciły rynek e-płatności, oddając go firmom typu PayU, Przelew24 itp. – My zastanawialiśmy się co możemy zrobić, by na tym rynku się wyróżnić, z jakimi problemami nasi klienci muszą sobie radzić. Zdaliśmy sobie szybko sprawę, patrząc od strony kupujących, że rynek e-commerce wyprzedził jeśli chodzi o wygodę rynek płatności elektronicznych. W tradycyjnym sklepie można zapłacić telefonem lub kartą zbliżeniową. To trwa sekundę. Natomiast w świecie e-commerce to wygląda inaczej. Najbardziej powszechna forma płatności wymaga od klienta przejścia przez szereg czynności. Szczególnie jest to uciążliwe w sklepach internetowych nieprzystosowanych do aplikacji mobilnych – tłumaczył przedstawiciel ING Banku Śląskiego SA.

Jak mówił, głównym celem usługi e-moje jest właśnie wygoda. – Chcemy, by konsument na urządzeniu mobilnym mógł jednym klikiem zamknąć proces zakupowy. Aby to było możliwe, do współpracy zaprosiliśmy czeski fintech Twisto, firmę, która rozwinęła usługę płatności odroczonej. To właśnie był główny element, który wzbudził nasze największe zainteresowanie - element wsparcia klienta. Twisto w ciągu milisekund podejmuje decyzję quasi kredytową. Klient nie musi podawać dodatkowych informacji ponad te, które pozostawia w koszyku zakupowym – tłumaczył Rafał Zych.

Jego zdaniem bank jest dobrym partnerem do tego typu usług. - Bazując na informacjach o przedsiębiorcach, które wraz z transakcją przez bramkę płatniczą zaczynają płynąć w naszą stronę, jesteśmy w stanie dosyć dobrze ocenić kondycję ich biznesu i dostosować produkty finansowe, by wspierać ich rozwój. Podobnie wygląda to od strony konsumenta. Dzięki wiedzy o nim, o jego zwyczajach zakupowych, będziemy w stanie adresować do niego ofertę - dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • RON 2018-05-24 21:24:56

    Wiele w tym jest racji. Płacąc przykładam kartę, powyżej 50 zł wklepuję PIN i tyle. Gdy płacę blikiem podaję kod a PIN wklepuję w smartfona. Kilka sekund i już. E- płatności już na starcie "męczą" płatnika. Najpierw wybór metody i masa logo typów. Trzeba nie tylko szukać, ale trzeba wiedzieć czego szukać :) Potem przekierowania, hasła, smsesy, czekanie i powrót. A jeśli po drodze coś się zawiesi, albo ktoś nas na chwilę zagada... od nowa. Czasem całe zakupy od nowa. A to i trochę w strachu, bo może przecież przeszło, a my nie zdążyliśmy zobaczyć potwierdzenia? Dobrze ma ten co wcześnie konto w eSklepie założył to może sklep pozwoli mu sprawdzić. Eech... oby eMoje miało na to patent...

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,99

  • Śr

    14,78

  • Min

    8,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7626

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.