E-commerce ma 7 proc. udziału w rynku detalicznym w Polsce

Autor: dlahandlu.pl 8 maja 2019 13:32

E-commerce ma 7 proc. udziału w rynku detalicznym w Polsce Fot. Shutterstock

Według statystyk, w Polsce liczba użytkowników Internetu wynosi ponad 27 milionów. Według obliczeń eShopWorld, 19,5 mln osób dokonuje regularnych zakupów online. Co roku Polacy wydają w sklepach internetowych 416 USD. Wstępne prognozy mówią, że do 2022 r. liczba ta wzrośnie do 546 USD, a liczba kupujących w Internecie wzrośnie do 21 mln – wynika z Admitad Report 2018/2019.

Admitad Report 2018/2019 to zbiór statystyk, który demonstruje rozwój marketingu afiliacyjnego w Europie, Azji, Ameryce i na Bliskim Wschodzie.

Wynika z niego, że w Polsce udział e-commerce w ogólnym handlu detalicznym wynosi 7%. Według wstępnych prognoz, w ciągu najbliższych 2-3 lat liczba ta wzrośnie do 10%.

W 2018 r. przychody z handlu elektronicznego wyniosły 8,2 mld USD. Oczekuje się, że dochody z handlu elektronicznego w ciągu najbliższych pięciu lat będą rosły w tempie 8% rocznie i osiągną 12 mld USD do 2023 roku.

Średni przychód na jednego użytkownika online wynosi 338 USD. Największą kategorią polskiego e-commerce jest „Odzież i obuwie” o wolumenie 2,8 mld USD w 2018 r. Drugą najpopularniejszą kategorią jest „AGD i elektronika” z 2,01 mld USD. Popularne są również kategorie „Meble i urządzenia” oraz „Zabawki, hobby i majsterkowanie”.

Większość zakupów dokonywana jest na Boże Narodzenie. „Czarny piątek” i „Cyber poniedziałek” dopiero zaczynają zyskiwać na popularności.

Jednym z najbardziej obiecujących kierunków na rynku e-commerce jest sprzedaż artykułów spożywczych. Według prognoz, do 2020 r. wartość tego segmentu wyniesie aż 670 mln USD, co stanowi 458% wzrost w porównaniu z 2017 r. Od marca 2018 r. W Polsce weszła w życie ustawa zakazująca handlu offline w święta państwowe, która również zabrania sprzedaży w pierwszą i ostatnią niedzielę miesiąca. Obecnie możliwe jest dokonywanie zakupów w tych dniach tylko online.

Średnio co miesiąc dokonywano 187.000 zakupów. Maksymalna wartość została odnotowana w listopadzie - 421.000 transakcji. W marcu (208.000), sierpniu (193.000), październiku (224.000) i grudniu (197.000) liczba zakupów była również wyższa niż średnia. Minimalna liczba zakupów została dokonana w maju - mniej niż 130.000 transakcji. W styczniu liczba ta wyniosła 130.000, a w kwietniu - 132.000.

Największe obroty reklamodawcy zanotowali w serwisach cashback - 6 mln USD. Na drugim miejscu znalazły się sklepy partnerskie (2,5 mln USD), a serwisy społecznościowe i blogi przyniosły kolejne 2,1 mln USD. 

Polacy preferują towary z Chin, więc w segmentach e-commerce dominują zakupy z tej kategorii (2,1 mln transakcji). Na drugim miejscu po segmencie „Produkty z Chin” znajduje się segment „Turystyka i podróże” (39 tys. transakcji). Pierwszą trójkę zamykają „Supermarkety online” (30 tys.). 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



PARTNER SERWISU


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    6,78

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7949
Ilość aktualnych ofert: 481680

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.