E-commerce to tylko 3 proc. rynku sprzedaży detalicznej

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 1 sierpnia 2012 09:12

Z najnowszego badania przeprowadzonego przez Instytut Logistyki i Magazynowania w związku z Konkursem Bezpieczny eSklep wynika, że ponad 66% sklepów popełnia błędy w informowaniu konsumentów o prawie do odstąpienia od zakupu na odległość, a ponad 7% nie podaje informacji o tym podstawowym prawie przysługującym e-klientom.

Niestety znaczna część sklepów nadal ma problem z właściwą ochroną danych osobowych. 74% sklepów internetowych badanych w 2012 roku nie posiada certyfikatu SSL gwarantującego szyfrowanie danych podczas ich przesyłania przez Internet.

Polska od dwóch lat jest liderem w Europie, jeżeli chodzi o wzrost rynku sprzedaży internetowej. W 2011 r. wyniósł on 24% i był o niemal 8% wyższy od średniej europejskiej.

Z jednej strony mamy duże wzrosty rok do roku, z drugiej zaledwie 3% stanowi udział e-commerce w całości sprzedaży detalicznej. Ten wskaźnik plasuje nas na końcu państw Unii i pozostawia wiele do nadrobienia względem liderów - Wielkiej Brytanii (12%), Niemiec (9%) czy Francji (7,3%). Dystans zmniejsza się z każdym rokiem, a wiele instytucji i organizacji podejmuje starania, aby działo się to jeszcze szybciej.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,89

  • Śr

    2,38

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8062

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.