E-commerce to tylko 3 proc. rynku sprzedaży detalicznej

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 1 sierpnia 2012 09:12

Z najnowszego badania przeprowadzonego przez Instytut Logistyki i Magazynowania w związku z Konkursem Bezpieczny eSklep wynika, że ponad 66% sklepów popełnia błędy w informowaniu konsumentów o prawie do odstąpienia od zakupu na odległość, a ponad 7% nie podaje informacji o tym podstawowym prawie przysługującym e-klientom.

Niestety znaczna część sklepów nadal ma problem z właściwą ochroną danych osobowych. 74% sklepów internetowych badanych w 2012 roku nie posiada certyfikatu SSL gwarantującego szyfrowanie danych podczas ich przesyłania przez Internet.

Polska od dwóch lat jest liderem w Europie, jeżeli chodzi o wzrost rynku sprzedaży internetowej. W 2011 r. wyniósł on 24% i był o niemal 8% wyższy od średniej europejskiej.

Z jednej strony mamy duże wzrosty rok do roku, z drugiej zaledwie 3% stanowi udział e-commerce w całości sprzedaży detalicznej. Ten wskaźnik plasuje nas na końcu państw Unii i pozostawia wiele do nadrobienia względem liderów - Wielkiej Brytanii (12%), Niemiec (9%) czy Francji (7,3%). Dystans zmniejsza się z każdym rokiem, a wiele instytucji i organizacji podejmuje starania, aby działo się to jeszcze szybciej.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11075

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane