PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

E-delikatesy notują przed świętami nawet 80-proc. wzrost zamówień

Autor: A.pl 7 grudnia 2011 14:07

Coraz więcej osób zamierza przygotować świąteczne potrawy używając produktów kupionych w internecie - wynika z ankiety przeprowadzonej przez A.pl Internet. Świąteczne zakupy spożywcze w sieci zadeklarowało prawie ¾ badanych. Spośród nich aż 76% będzie robić takie zakupy w tym roku po raz pierwszy, a 24% korzystało już z tej możliwości w poprzednich latach. Co trzeci respondent zamierza przez Internet kupić wszystkie lub większość produktów spożywczych na bożonarodzeniowy stół.

REKLAMA

- Okres przedświąteczny wiąże się z dużym wzrostem zainteresowania naszym sklepem ze strony klientów. W ubiegłym roku średnia wartość świątecznego koszyka klienta wyniosła blisko 263 zł. Zanotowaliśmy też zwiększoną liczbę zamówień o ok. 80%. Podobnych lub nawet lepszych wyników spodziewamy się również w tym roku. Przed świętami zakupy przez Internet robią bowiem nie tylko nasi dotychczasowi, ale również nowi klienci. W A.pl czeka na nich specjalna oferta, w której znajduje się około tysiąca produktów świątecznych, często do kupienia w bardzo atrakcyjnych cenach - mówi Jakub Milewski, koordynator e-commerce w A.pl Internet.

Przed zeszłorocznymi świętami rekordowym zainteresowaniem w A.pl cieszyły się pomarańcze. Ich sprzedaż w tym okresie zwiększyła się o prawie 300% względem września. W tym roku, jak pokazują dane z ankiety A.pl, najbardziej popularne w zamówieniach internetowych mają być alkohol i napoje. Kategorie te wskazało odpowiednio blisko 41 i ponad 32% badanych, którzy planują zrobić świąteczne zakupy spożywcze w sieci.

Na świąteczne zakupy w e-delikatesach często decydują się również firmy. W ubiegłym roku średnia wartość koszyka klientów b2b wyniosła prawie 375 zł, a łączna wartość zamówień firmowych przekroczyła 150 000 zł. W okresie przedświątecznym przed rokiem klienci biznesowi A.pl najczęściej kupowali kosze prezentowe, w tym słodycze i alkohol - głównie wino.

Badanie przeprowadzone zostało przez A.pl Internet za pomocą ankiety na stronie internetowej delikatesów A.pl w listopadzie 2011 r. Na każde z pytań zamieszczonych w ankiecie odpowiedziało ponad 1000 respondentów.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4565

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA