E-delikatesy notują przed świętami nawet 80-proc. wzrost zamówień
Coraz więcej osób zamierza przygotować świąteczne potrawy używając produktów kupionych w internecie - wynika z ankiety przeprowadzonej przez A.pl Internet. Świąteczne zakupy spożywcze w sieci zadeklarowało prawie ¾ badanych. Spośród nich aż 76% będzie robić takie zakupy w tym roku po raz pierwszy, a 24% korzystało już z tej możliwości w poprzednich latach. Co trzeci respondent zamierza przez Internet kupić wszystkie lub większość produktów spożywczych na bożonarodzeniowy stół.
- Okres przedświąteczny wiąże się z dużym wzrostem zainteresowania naszym sklepem ze strony klientów. W ubiegłym roku średnia wartość świątecznego koszyka klienta wyniosła blisko 263 zł. Zanotowaliśmy też zwiększoną liczbę zamówień o ok. 80%. Podobnych lub nawet lepszych wyników spodziewamy się również w tym roku. Przed świętami zakupy przez Internet robią bowiem nie tylko nasi dotychczasowi, ale również nowi klienci. W A.pl czeka na nich specjalna oferta, w której znajduje się około tysiąca produktów świątecznych, często do kupienia w bardzo atrakcyjnych cenach - mówi Jakub Milewski, koordynator e-commerce w A.pl Internet.
Przed zeszłorocznymi świętami rekordowym zainteresowaniem w A.pl cieszyły się pomarańcze. Ich sprzedaż w tym okresie zwiększyła się o prawie 300% względem września. W tym roku, jak pokazują dane z ankiety A.pl, najbardziej popularne w zamówieniach internetowych mają być alkohol i napoje. Kategorie te wskazało odpowiednio blisko 41 i ponad 32% badanych, którzy planują zrobić świąteczne zakupy spożywcze w sieci.
Na świąteczne zakupy w e-delikatesach często decydują się również firmy. W ubiegłym roku średnia wartość koszyka klientów b2b wyniosła prawie 375 zł, a łączna wartość zamówień firmowych przekroczyła 150 000 zł. W okresie przedświątecznym przed rokiem klienci biznesowi A.pl najczęściej kupowali kosze prezentowe, w tym słodycze i alkohol - głównie wino.
Badanie przeprowadzone zostało przez A.pl Internet za pomocą ankiety na stronie internetowej delikatesów A.pl w listopadzie 2011 r. Na każde z pytań zamieszczonych w ankiecie odpowiedziało ponad 1000 respondentów.

WYBRANE DLA CIEBIE
- Śr 22:15 Sklepy w Galerii Metropolia stracą koncesję na alkohol?
- Śr 19:02 Solidarność będzie walczyć z Żabką, bo "to obejście prawa"
- Śr 18:52 CCC kupiło 100 proc. akcji rumuńskiej spółki Shoe Express za 33 mln euro
- Śr 18:33 Eurocash wypłaci dywidendę z kapitału zapasowego
- Śr 18:24 Soup Culture najemcą Manufaktury. W planach 30 lokali
- Śr 18:19 Była sekretarz stanu w nadzorze spółki Eurocash
- Śr 18:09 BGŻ: Za produkty na grilla Polacy zapłacą średnio 136 zł
- Śr 18:05 Chorten: Powiększamy się o 200 sklepów rocznie
-
Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
-
Starbucks: Przyjdź po kawę ze swoim kubkiem
-
Biedronka idzie za ciosem i kontynuuje hitową promocję
-
Solidarność Tesco: Zarząd przedstawił propozycję podwyżek, nie zgadzamy się...
-
Lidl odpowiada Biedronce "tanią sobotą"
-
Na niehandlowych niedzielach mogą skorzystać takie sieci jak: Biedronka,...
- 1 Dyrektor HR Tesco: Pracownicy są entuzjastycznie nastawieni do zmian
- 2 Analitycy spodziewają się dwucyfrowych wzrostów sprzedaży LPP i CCC
- 3 Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
- 4 Media Expert wchodzi do Rybnika
- 5 Piotr i Paweł optymalizuje sieć. Zamyka 4 placówki
- 6 Były prezes Tesco Polska nie zamierza wracać do pracy w handlu
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »SZUKAJ PRZETARGÓW
POLECANE OFERTY
- Mieszkanie, Warszawa Ursus (Szamoty), Posag 7 Panien 16, Next Ursus II etap, Passion-7B76
- Mieszkanie, Warszawa Ursus (Szamoty), Posag 7 Panien 16, Next Ursus II etap, Passion-7B75
- Mieszkanie, Warszawa Ursus (Szamoty), Posag 7 Panien 16, Next Ursus II etap, Passion-7B73
- Mieszkanie, Warszawa Ursus (Szamoty), Posag 7 Panien 16, Next Ursus II etap, Passion-7B71