E-handlowi przybyło w rok 900 tys. klientów

Autor: money.pl 11 grudnia 2017 17:50

Ponad jedna trzecia Polaków kupuje już w internecie - podał GUS w swoich corocznych badaniach. Najbardziej rosła ostatnio popularność stron, handlujących odzieżą i butami. Wiele stacjonarnych sklepów nie wytrzymało nacisku internetu i dużych „sieciówek”. Klienci im pouciekali i trzeba było zamknąć interes - podaje money.pl

Do końca ubiegłego roku liczba stacjonarnych sklepów w Polsce wzrosła do 376 tys. W ciągu 12 miesięcy przybyło ich 6,4 tys., ale liczba sklepów, sprzedających żywność, od ogólnospożywczych poprzez warzywniaki i piekarnie, po alkoholowe spadła w ubiegłym roku o łącznie 4,4 tys., czyli o prawie 4 proc.

Druga znikająca z rynku grupa to sklepy odzieżowe, tekstylne i obuwnicze - tych ubyło w ciągu dwunastu miesięcy 1,3 tys., czyli 3 proc. 

W sieci towary kupuje już 13,2 milionów Polaków - podaje GUS. To o 900 tys. więcej (+6,3 proc.) niż rok temu.  Większość klientów w internecie robi zakupy regularnie - jest to już 9,7 milionów osób. Co więcej, udział regularnych klientów wśród konsumentów internetowych rośnie. Wydają też coraz większe kwoty.

Według GUS w ciągu trzech badanych miesięcy kupiliśmy w sieci towary za średnio 1,5 tys. zł, czyli 500 zł miesięcznie. To o 42 zł co miesiąc więcej niż rok temu. Łączna kwota nabytych towarów wzrosła już do 2,9 mld zł miesięcznie z 2,5 mld zł rok temu. Internet opanował więc już szacunkowo prawie 7 proc. całego handlu w Polsce.

W internecie ubiera się już 8,9 milionów Polaków. Można śmiało powiedzieć, że prawie każdy z internetowych klientów kupuje już obuwie, lub ubrania. Tempo w jakim rośnie akurat ten rynek, nie ma sobie zresztą równych w polskiej sieci. W ciągu roku przybyło 1,1 mln nowych klientów.

W przypadku ubrań łatwość zwrotu towaru sprawia, że ludzie przestają już odczuwać konieczność fizycznego kontaktu z towarem w stacjonarnym sklepie. 

Żywność w tym roku kupowałp 3,3 mln osób przez internet. To o 600 tys. osób i o 23 proc. więcej rok do roku niż rok temu.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Oleks 2017-12-12 08:55:59

    Jak widać szybko ta liczba będzie wzrastała, bodajże w artykule social media manager czytałem, że jest to wzrost na poziomie około 5% dla branży odzieżowej. Jak tak dalej pójdzie to zaczną zamykać sklepy stacjonarne , oby nie! :)

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    6,28

  • Min

    4,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.