e-Izba: Polska rozwija się w segmencie e-commerce

Autor: dlahandlu.pl 29 listopada 2017 13:23

e-Izba: Polska rozwija się w segmencie e-commerce Fot. Shutterstock

Polacy w przeciągu ostatnich 12 miesięcy wykonali bardzo duży krok pod względem posiadania elektronicznych produktów finansowych i transakcyjnych. Konto bankowe z aktywnym dostępem przez internet posiada już 45 proc. osób, a odsetek posiadających kartę płatniczą wzrósł w przeciągu roku z 35 proc. do 43 proc. W przeciągu ostatnich 12 miesięcy zwiększył się odsetek osób deklarujących płatności za pomocą urządzenia mobilnego – wynika z raportu „Płatności cyfrowe 2016”, opublikowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej.

Podobnie jak w zeszłym roku konto bankowe z aktywnym dostępem przez internet jest najpopularniejszym produktem. Jego posiadanie deklaruje 45% osób. To aż o 9% więcej w porównaniu do badania „Płatności cyfrowe 2016”.

Posiadanie karty płatniczej wzrosło w przeciągu roku z 35% do 43%. Konto umożliwiające płatności w serwisach internetowych ma 35% respondentów (29% w zeszłym roku), zaś mobilne produkty finansowe i transakcyjne, czyli wszelkiego rodzaju aplikacje na telefony ma 29% osób - aż o 9% więcej, niż w zeszłym roku.

W ślad za coraz bardziej powszechnymi produktami elektronicznymi maleje udział posiadaczy konta bankowego bez aktywnego dostępu przez internet. W ciągu roku zanotowano tu spadek z 27% do 21%.

Co ciekawe, karta płatnicza jest domeną osób we wszystkich grupach wiekowych. Nieco inaczej jest już z kontem bankowym z aktywnym dostępem przez internet. Zaledwie 14% osób poniżej 18. roku życia posiada tego rodzaju konto. Konto typu PayPal, Visa Checkout, bądź MasterPass najrzadziej z kolei posiadają osoby 54+. Podobnie jest w przypadku aplikacji na telefon komórkowy. Okazuje się także, że podobnie jak w badaniu „Płatności cyfrowe 2016” także grupa wiekowa 45-54 najrzadziej wskazywała ten produkt.

Z badania „Płatności cyfrowe 2017" wynika, że 41% ankietowanych zadeklarowało, że zdarza im się kupować elektroniczne w internecie. Przy pomocy smartfona lub tabletu zdarza się kupować 33% ankietowanych, a 45% ankietowanych zadeklarowało, że dokonuje płatności elektronicznych. 40% ankietowanych zadeklarowało, że zdarza im się dokonywać płatności za pomocą urządzenia mobilnego.

O ile w przypadku osób deklarujących zakupy oraz płatności elektroniczne w internecie statystyki utrzymały się na podobnym poziomie, o tyle w przeciągu ostatnich 12 miesięcy zwiększył się odsetek osób deklarujących płatności za pomocą urządzenia mobilnego. Chyba najbardziej zachodzące zmiany, czyli coraz większe upowszechnianie się płatności mobilnych widać w odpowiedzi na pytanie „z jakich produktów finansowych i transakcyjnych korzystałaś/-eś przy dokonywaniu płatności za zakupy w internecie w ciągu ostatnich 6 miesięcy?”. Okazuje się, że na drugim miejscu z wynikiem 33% są płatności mobilne. W poprzednim roku z wynikiem 19% były one dopiero na szóstym miejscu.

KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,79

  • Śr

    4,07

  • Min

    2,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8792

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.