e-Izba: Polska rozwija się w segmencie e-commerce

Autor: dlahandlu.pl 29 listopada 2017 13:23

e-Izba: Polska rozwija się w segmencie e-commerce Fot. Shutterstock

Polacy w przeciągu ostatnich 12 miesięcy wykonali bardzo duży krok pod względem posiadania elektronicznych produktów finansowych i transakcyjnych. Konto bankowe z aktywnym dostępem przez internet posiada już 45 proc. osób, a odsetek posiadających kartę płatniczą wzrósł w przeciągu roku z 35 proc. do 43 proc. W przeciągu ostatnich 12 miesięcy zwiększył się odsetek osób deklarujących płatności za pomocą urządzenia mobilnego – wynika z raportu „Płatności cyfrowe 2016”, opublikowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej.

Podobnie jak w zeszłym roku konto bankowe z aktywnym dostępem przez internet jest najpopularniejszym produktem. Jego posiadanie deklaruje 45% osób. To aż o 9% więcej w porównaniu do badania „Płatności cyfrowe 2016”.

Posiadanie karty płatniczej wzrosło w przeciągu roku z 35% do 43%. Konto umożliwiające płatności w serwisach internetowych ma 35% respondentów (29% w zeszłym roku), zaś mobilne produkty finansowe i transakcyjne, czyli wszelkiego rodzaju aplikacje na telefony ma 29% osób - aż o 9% więcej, niż w zeszłym roku.

W ślad za coraz bardziej powszechnymi produktami elektronicznymi maleje udział posiadaczy konta bankowego bez aktywnego dostępu przez internet. W ciągu roku zanotowano tu spadek z 27% do 21%.

Co ciekawe, karta płatnicza jest domeną osób we wszystkich grupach wiekowych. Nieco inaczej jest już z kontem bankowym z aktywnym dostępem przez internet. Zaledwie 14% osób poniżej 18. roku życia posiada tego rodzaju konto. Konto typu PayPal, Visa Checkout, bądź MasterPass najrzadziej z kolei posiadają osoby 54+. Podobnie jest w przypadku aplikacji na telefon komórkowy. Okazuje się także, że podobnie jak w badaniu „Płatności cyfrowe 2016” także grupa wiekowa 45-54 najrzadziej wskazywała ten produkt.

Z badania „Płatności cyfrowe 2017" wynika, że 41% ankietowanych zadeklarowało, że zdarza im się kupować elektroniczne w internecie. Przy pomocy smartfona lub tabletu zdarza się kupować 33% ankietowanych, a 45% ankietowanych zadeklarowało, że dokonuje płatności elektronicznych. 40% ankietowanych zadeklarowało, że zdarza im się dokonywać płatności za pomocą urządzenia mobilnego.

O ile w przypadku osób deklarujących zakupy oraz płatności elektroniczne w internecie statystyki utrzymały się na podobnym poziomie, o tyle w przeciągu ostatnich 12 miesięcy zwiększył się odsetek osób deklarujących płatności za pomocą urządzenia mobilnego. Chyba najbardziej zachodzące zmiany, czyli coraz większe upowszechnianie się płatności mobilnych widać w odpowiedzi na pytanie „z jakich produktów finansowych i transakcyjnych korzystałaś/-eś przy dokonywaniu płatności za zakupy w internecie w ciągu ostatnich 6 miesięcy?”. Okazuje się, że na drugim miejscu z wynikiem 33% są płatności mobilne. W poprzednim roku z wynikiem 19% były one dopiero na szóstym miejscu.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,99

  • Śr

    1,29

  • Min

    0,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9753

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane