E-sklep Lidla z ogromnym wsparciem reklamowym. Budżet większy, niż w Rossmannie

Autor: dlahandlu.pl 12 czerwca 2019 09:32

E-sklep Lidla z ogromnym wsparciem reklamowym. Budżet większy, niż w Rossmannie fot. Lidl

Według danych firmy Nielsen za okres 27 maja - 2 czerwca sieć Lidl wydała na reklamę w telewizji aż 14 131 680 zł. Dodatkowo wydano 5 901 450 zł na promocję e-sklepu sieci. Dla porównania Biedronka przeznaczyła na ten cel 12 475 780 zł, a Rossmann 5 670 290 zł. Czy oznacza to, że sklep internetowy Lidla ma wyższy budżet reklamowy, niż liczącą ponad 1300 drogerii i generująca prawie 10 mld zł obrotu sieć Rossmann?

Lidl ruszył ze sprzedażą przez internet dwa miesiące temu. Na razie sieć będzie sprzedawać tylko artykuły przemysłowe, gdyż jak podkreślają przedstawiciele Lidla, na sprzedaży żywności przez internet bardzo trudno zarobić.

Asortyment liczy 650 artykułów. Sieć liczy na ogromne zainteresowanie ofertą z miejscowości, w których spółka nie posiada sklepów. Lidl zdecydował się na ten krok, aby skusić swoją ofertą choć część klientów, którzy korzystają ze stacjonarnych sklepów Biedronki, których jest w Polsce prawie cztery razy więcej niż sklepów sieci Lidl (ponad 2800 Biedronka vs. 672 - Lidl).

Przypomnijmy, według danych Nielsen Audience Measurement, cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach w pierwszym kwartale 2019 roku wyniosły łącznie 6,44 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 4,28 proc. Lidl Polska wydał 140 480 960 zł (wzrost o 6,76 proc.), a Jeronimo Martins, właściciel sieci Biedronka 88 615 175, co oznacza wzrost wydatków aż o 57,04 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    7,42

  • Min

    4,98

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7627
Ilość aktualnych ofert: 0
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.