E-sklepy i firmy kurierskie zanotowały rekordowe wzrosty w Black Friday

Autor: dlahandlu.pl 28 listopada 2017 12:15

W tegoroczny Black Friday firma InPost dostarczyła o 108 proc. więcej przesyłek w porównaniu do „czarnego piątku” rok wcześniej. Z kolei sklepy na platformie Shoper odnotowały o połowę większy ruch niż w Czarny Piątek 2016 r. W Zalando każdej minuty składano ponad 2000 zamówień.

Jak podał InPost, w tygodniu poprzedzającym Black Friday razem z piątkiem InPost dostarczył 2,850 mln przesyłek. W sam dzień Black Friday, czyli 24 listopada tego roku, liczba nadanych przesyłek do Paczkomatów InPost wzrosła w o 194,5 proc. w porównaniu do „czarnego piątku” rok wcześniej, a liczba przesyłek kurierskich wzrosła  o 35,85 proc. Natomiast w 2016 versus 2015 wzrosty w ten dzień wynosiły: przesyłek kurierskich o 91 proc., a przesyłek do Paczkomatów o 56 proc.

Natomiast zgodnie z danymi platformy Shoper, Black Friday w tegorocznej edycji sklepy odnotowały aż o połowę większy ruch niż w Czarny Piątek 2016. Tego dnia przychody w e-sklepach wyniosły 189 proc. w porównaniu do średniej ze wszystkich piątków roku, a liczba transakcji była większa o 178 proc. Klienci najchętniej dokonywali transakcji tuż przed godziną 22. 

Poniedziałkowy ruch na internetowych wyprzedażach niemal dorównał tym piątkowym i przebił o połowę zeszłoroczny Cyber Monday. Dzień zakończył się wzrostem liczby transakcji o 43 proc. oraz zwiększeniem przychodów o blisko 48 proc. w porównaniu do typowego poniedziałku w ciągu roku. Co ciekawe największa liczba zamówień pojawiłą się o godzinie 15.

Najlepiej sprzedające sklepy na platformie Shoper wykorzystały swój moment i zyskały nawet dwudziestokrotne wzrosty przychodów w porównaniu do zwykłego dnia sprzedaży.

W Czarny Piątek w Zalando klienci złożyli ponad milion zamówień, w godzinach szczytu klienci generowali ponad 2000 zamówień na minutę przebijając liczbę 1500 zamówień z 2016 roku. Bestsellerami były: czarne obcisłe dżinsy, zimowa kurtka i koszulka z logo danej marki. W tym dniu przybyło ponad 100 000 nowych klientów.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Andrzejek 2017-11-30 16:28:04

    Tak czytałem podobny artykuł bodajże na stronie online marketingu , sam tego doświadczyłem bo zrobiłem zamówienie nie związane z black friday, a moja przesyłka była do odebrania w aucie dostawczym, bo miejsca nie było w paczkomatach :))

  • netpoint.systems 2017-11-29 09:09:43

    Bo czlowiek lubi kupowac na haslo "promocja" i z rzadka analizuje czy cena naprawde jest bardziej atrakcyjna niz w zwyczajny dzien

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,70

  • Śr

    5,79

  • Min

    4,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9434

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.