E-sklepy i firmy kurierskie zanotowały rekordowe wzrosty w Black Friday

Autor: dlahandlu.pl 28 listopada 2017 12:15

W tegoroczny Black Friday firma InPost dostarczyła o 108 proc. więcej przesyłek w porównaniu do „czarnego piątku” rok wcześniej. Z kolei sklepy na platformie Shoper odnotowały o połowę większy ruch niż w Czarny Piątek 2016 r. W Zalando każdej minuty składano ponad 2000 zamówień.

Jak podał InPost, w tygodniu poprzedzającym Black Friday razem z piątkiem InPost dostarczył 2,850 mln przesyłek. W sam dzień Black Friday, czyli 24 listopada tego roku, liczba nadanych przesyłek do Paczkomatów InPost wzrosła w o 194,5 proc. w porównaniu do „czarnego piątku” rok wcześniej, a liczba przesyłek kurierskich wzrosła  o 35,85 proc. Natomiast w 2016 versus 2015 wzrosty w ten dzień wynosiły: przesyłek kurierskich o 91 proc., a przesyłek do Paczkomatów o 56 proc.

Natomiast zgodnie z danymi platformy Shoper, Black Friday w tegorocznej edycji sklepy odnotowały aż o połowę większy ruch niż w Czarny Piątek 2016. Tego dnia przychody w e-sklepach wyniosły 189 proc. w porównaniu do średniej ze wszystkich piątków roku, a liczba transakcji była większa o 178 proc. Klienci najchętniej dokonywali transakcji tuż przed godziną 22. 

Poniedziałkowy ruch na internetowych wyprzedażach niemal dorównał tym piątkowym i przebił o połowę zeszłoroczny Cyber Monday. Dzień zakończył się wzrostem liczby transakcji o 43 proc. oraz zwiększeniem przychodów o blisko 48 proc. w porównaniu do typowego poniedziałku w ciągu roku. Co ciekawe największa liczba zamówień pojawiłą się o godzinie 15.

Najlepiej sprzedające sklepy na platformie Shoper wykorzystały swój moment i zyskały nawet dwudziestokrotne wzrosty przychodów w porównaniu do zwykłego dnia sprzedaży.

W Czarny Piątek w Zalando klienci złożyli ponad milion zamówień, w godzinach szczytu klienci generowali ponad 2000 zamówień na minutę przebijając liczbę 1500 zamówień z 2016 roku. Bestsellerami były: czarne obcisłe dżinsy, zimowa kurtka i koszulka z logo danej marki. W tym dniu przybyło ponad 100 000 nowych klientów.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Andrzejek 2017-11-30 16:28:04

    Tak czytałem podobny artykuł bodajże na stronie online marketingu , sam tego doświadczyłem bo zrobiłem zamówienie nie związane z black friday, a moja przesyłka była do odebrania w aucie dostawczym, bo miejsca nie było w paczkomatach :))

  • netpoint.systems 2017-11-29 09:09:43

    Bo czlowiek lubi kupowac na haslo "promocja" i z rzadka analizuje czy cena naprawde jest bardziej atrakcyjna niz w zwyczajny dzien

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,89

  • Śr

    0,82

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9667

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane