E-sklepy spożywcze najszybciej rosnącą kategorią e-commerce

Autor: Gazeta Wyborcza 26 listopada 2012 09:13

W ubiegłym roku na zakupy w internecie wydaliśmy 17,5 mld zł, w tym roku może to być nawet 21 mld zł. A są jeszcze bardziej optymistyczne dane - Forrester Research zakłada, że wartość e-handlu w Polsce wzrośnie w tym roku o 24 proc., co da nam pozycję lidera wzrostów w Europie. To dużo, ale i tak mniej niż w ubiegłym roku, gdy rynek e-zakupów wzrósł aż o 33,5 proc. - czytamy w "Gazecie Wyborczej"

Polski rynek e-handlu przeżywa rozkwit - choć zakupy przez internet stanowią tylko 3,1 proc. całkowitej sprzedaży w polskich sklepach, to branża rozwija się dynamicznie. Najszybciej rosnącą kategorią są e-sklepy spożywcze - obecnie w polskim internecie jest ich ponad 300. Według raportu Euromonitor International na zakupy w nich przeznaczymy w tym roku 450 mln zł, jednak prognozy Internet Standard wskazują, że za pięć lat na art. spożywcze zamawiane online wydamy pięć razy więcej - pisze "GW".

Z rankingu Money.pl i "Gazety Wyborczej" wynika, że internetowe sklepy są coraz bardziej przyjazne dla klientów. Poprawiły się standardy wyszukiwania i porównywania produktów według różnych kategorii, a także informacja o ich dostępności. Z analizy Money.pl wynika, że w 60 proc. sklepów klient otrzymuje pełną informację o tym, czy i w jakim terminie dany produkt jest dostępny. Poprawił się też kontakt ze sklepem - klienci nie są już skazani na pisanie e-maili, coraz więcej sklepów ma własną infolinię, częściej pojawiają się też czaty i komunikatory. Choć jest i druga strona medalu - sklepy odpowiadają szybciej na e-maile klientów, jednak tylko co czwarty został przez nas oceniony pozytywnie - oprócz szybkości zawierał poprawną i wyczerpującą odpowiedź. Problemem jest też obowiązek czasochłonnej rejestracji w serwisie, bez której nie da się zrobić zakupów czy czasem nawet wyszukać interesujących nas produktów.

Dane dotyczące e-handlu sa optymistyczne, jednak polski rynek dopiero się rozwija. W listopadzie swoje e-sklepy w Polsce otworzyły należące do niemieckiej Grupy Metro sieci elektroniczne Media Markt i Saturn, na początku przyszłego roku swój sklep w internecie otworzy Reserved należący do polskiej spółki LPP.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10809

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane