e-zabawkowo.pl: 20 proc. ruchu w 2017 roku pochodziło z Facebooka

Autor: dlahandlu.pl 7 lutego 2018 11:11

Dobra obserwacja grupy docelowej oraz inwestycja w social media pozwoliły w sklepie internetowym e-zabawkowo.pl zwiększyć ilość zamówień w 2017 roku o ponad 69 proc. w porównaniu z 2016 rokiem. W tym samym czasie sprzedaż w sklepie wzrosła o ponad 70 proc.

Według Raportu Gemiusa “E-commerce w Polsce 2017” ponad połowa (54 proc.) badanych internautów kupuje w sieci (w 2016 roku było to 48 proc.). Najpopularniejsze produkty to: odzież, dodatki i akcesoria - 73 proc., na drugim miejscu znalazły się książki, płyty i filmy (70 proc.), a na trzecim sprzęt RTV/AGD (58 proc.). Branża dziecięca w 2017 roku zamyka pierwszą dziesiątkę. 46 proc. kupujących wskazało na zainteresowanie asortymentem dziecięcym. To o 5 proc. lepszy wynik niż w 2016 roku. 

Według danych sklepu internetowego e-zabawkowo.pl ruch ogółem w 2017 roku zwiększył się o ponad 14 proc. w porównaniu do 2016 roku. Wśród kupujących znaczącą przewagę stanowiły kobiety - ponad 80 proc. dokonujących transakcji. 

Najliczniejszą grupą byli odwiedzający w przedziale wiekowym 24-35 lat (niemal 53 proc.). W analogicznym okresie w 2016 roku statystyka ta wyglądała niemal identycznie. Nadal najwięcej kupuje wyż demograficzny z lat 80-tych.

- Analizując dane demograficzne kupujących zauważyłem na przestrzeni ostatniego roku wzrost klientów w wieku powyżej 55 lat. Nie są to mocno znaczące liczby - niemniej ta grupa w sposób zauważalny aktywowała się. Przy zakupach zwracają uwagę na jakość produktów, dopytują o atesty - chcą być pewni, że wybierają bezpieczną zabawkę - mówi Marcin Mielczarek, właściel e-zabawkowo.pl.

Ponad połowa ruchu w ostatnim kwartale 2017 roku pochodziła w e-zabawkowo.pl z mobile (a w 2016 roku wartość ta wynosiła ponad 48 proc.). Jednocześnie źródło to wygenerowało 30 proc. transakcji. Udział ruchu z urządzeń stacjonarnych, choć odrobinę spadł w porównaniu do 2016 roku i wyniósł 45 proc., odpowiadał za ponad 64 proc. wszystkich transakcji w sklepie.

Co ciekawe niemal 20 proc. ruchu w 2017 roku pochodziło z najpopularniejszego kanału social media - Facebooka. W ostatnim kwartale 2017 roku ilość konwersji z tego źródła wzrosła o ponad 100 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w 2016 roku. Z czego udział sprzedaży z wykorzystaniem telefonów jest ponad pięciokrotnie większy niż w 2016 roku. To zdecydowanie wyróżnia ten serwis społecznościowy z grona wszystkich kanałów social media wykorzystywanych przez właściciela sklepu do działań promocyjnych. Znaczenie mają nie tylko kampanie prowadzone z wykorzystaniem Facebook Ads, ale także wszystkie bezpłatne aktywności w ramach serwisu (prowadzenie fanpage), które w naturalny sposób pozwalają budować społeczność wokół marki, dbać o relacje z klientami, podtrzymywać zainteresowanie ofertą. Przekłada się to w sposób znaczący na sprzedaż. W przypadku reklam - właściciel e-zabawkowo.pl zmienił ich ukierunkowanie z ruchu na konwersję. Działanie to szybko przełożyło się na wzrost liczby zamówień, przy jednoczesnym spadku ruchu.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,10

  • Min

    1,35

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4361

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 697968

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane