e-zabawkowo.pl: 20 proc. ruchu w 2017 roku pochodziło z Facebooka

Autor: dlahandlu.pl 7 lutego 2018 11:11

Dobra obserwacja grupy docelowej oraz inwestycja w social media pozwoliły w sklepie internetowym e-zabawkowo.pl zwiększyć ilość zamówień w 2017 roku o ponad 69 proc. w porównaniu z 2016 rokiem. W tym samym czasie sprzedaż w sklepie wzrosła o ponad 70 proc.

Według Raportu Gemiusa “E-commerce w Polsce 2017” ponad połowa (54 proc.) badanych internautów kupuje w sieci (w 2016 roku było to 48 proc.). Najpopularniejsze produkty to: odzież, dodatki i akcesoria - 73 proc., na drugim miejscu znalazły się książki, płyty i filmy (70 proc.), a na trzecim sprzęt RTV/AGD (58 proc.). Branża dziecięca w 2017 roku zamyka pierwszą dziesiątkę. 46 proc. kupujących wskazało na zainteresowanie asortymentem dziecięcym. To o 5 proc. lepszy wynik niż w 2016 roku. 

Według danych sklepu internetowego e-zabawkowo.pl ruch ogółem w 2017 roku zwiększył się o ponad 14 proc. w porównaniu do 2016 roku. Wśród kupujących znaczącą przewagę stanowiły kobiety - ponad 80 proc. dokonujących transakcji. 

Najliczniejszą grupą byli odwiedzający w przedziale wiekowym 24-35 lat (niemal 53 proc.). W analogicznym okresie w 2016 roku statystyka ta wyglądała niemal identycznie. Nadal najwięcej kupuje wyż demograficzny z lat 80-tych.

- Analizując dane demograficzne kupujących zauważyłem na przestrzeni ostatniego roku wzrost klientów w wieku powyżej 55 lat. Nie są to mocno znaczące liczby - niemniej ta grupa w sposób zauważalny aktywowała się. Przy zakupach zwracają uwagę na jakość produktów, dopytują o atesty - chcą być pewni, że wybierają bezpieczną zabawkę - mówi Marcin Mielczarek, właściel e-zabawkowo.pl.

Ponad połowa ruchu w ostatnim kwartale 2017 roku pochodziła w e-zabawkowo.pl z mobile (a w 2016 roku wartość ta wynosiła ponad 48 proc.). Jednocześnie źródło to wygenerowało 30 proc. transakcji. Udział ruchu z urządzeń stacjonarnych, choć odrobinę spadł w porównaniu do 2016 roku i wyniósł 45 proc., odpowiadał za ponad 64 proc. wszystkich transakcji w sklepie.

Co ciekawe niemal 20 proc. ruchu w 2017 roku pochodziło z najpopularniejszego kanału social media - Facebooka. W ostatnim kwartale 2017 roku ilość konwersji z tego źródła wzrosła o ponad 100 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w 2016 roku. Z czego udział sprzedaży z wykorzystaniem telefonów jest ponad pięciokrotnie większy niż w 2016 roku. To zdecydowanie wyróżnia ten serwis społecznościowy z grona wszystkich kanałów social media wykorzystywanych przez właściciela sklepu do działań promocyjnych. Znaczenie mają nie tylko kampanie prowadzone z wykorzystaniem Facebook Ads, ale także wszystkie bezpłatne aktywności w ramach serwisu (prowadzenie fanpage), które w naturalny sposób pozwalają budować społeczność wokół marki, dbać o relacje z klientami, podtrzymywać zainteresowanie ofertą. Przekłada się to w sposób znaczący na sprzedaż. W przypadku reklam - właściciel e-zabawkowo.pl zmienił ich ukierunkowanie z ruchu na konwersję. Działanie to szybko przełożyło się na wzrost liczby zamówień, przy jednoczesnym spadku ruchu.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,99

  • Śr

    8,60

  • Min

    3,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8311

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.