Ekspert: Błędem e-sklepów jest brak personalizowanej komunikacji z odwiedzającymi witryny po raz pierwszy

Autor: dlahandlu.pl 2 lipca 2018 14:48

– Odpowiedzi na pytanie, jak zwiększyć ruch w e-sklepie, jest tak dużo, że można na ten temat napisać niejedną książkę. Jedną z najpopularniejszych i relatywnie najbardziej opłacalnych metod, z której korzysta wiele e-sklepów, jest wykorzystanie Facebooka oraz SEM, czyli Search Engine Marketing. Zwłaszcza Facebook wydaje się bardzo skutecznym narzędziem dla małego i średniego biznesu – uważa Marek Molicki, ekspert YouLead, twórcy narzędzia do automatyzacji sprzedaży w internecie.

– Nieco bardziej skomplikowane, a dla wielu czasochłonne, okazuje się przekonanie odwiedzających stronę do dokonania zakupów. Oczywiście można powiedzieć, że kupujemy w miejscach, do których mamy zaufanie, ale byłoby to zbyt daleko idące uproszczenie. Na to, gdzie kupujemy, składa się przynajmniej kilka czynników i wcale cena nie musi być tym najważniejszym. E-konsumenci wśród czynników warunkujących dokonanie zakupów, coraz częściej wymieniają dopasowane do nich oferty – na przykład w oparciu o ich wcześniejsze transakcje – oraz sprawną, szybką i również dostosowaną do użytkownika dostawę - wyjaśnia ekspert.

Jego zdaniem jednym z częstych błędów popełnianych przez e-sklepy, o którym nie mówi się zbyt wiele – najczęściej wspomina się o wygodzie zakupów, głownie w kontekście różnych urządzeń, szerokiej ofercie, cenach i logistyce – jest brak personalizowanej komunikacji z użytkownikami anonimowymi, odwiedzającymi witryny po raz pierwszy.

– A to właśnie na tym etapie można zdziałać bardzo dużo, szczególnie jeśli przypomnimy sobie jedno z oczekiwań użytkowników związanych z dopasowaną ofertą. O ile łatwo jest ją stworzyć w przypadku użytkowników posiadających historię zakupów, o tyle może się to okazać bardziej skomplikowane w przypadku użytkowników anonimowych, a tych jest zazwyczaj więcej. W tym właśnie obszarze są spore szanse do zwiększania sprzedaży w e-sklepie. Wystarczy odpowiednio zaopiekować się ruchem, który już jest i wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów. Wbrew pozorom anonimowy użytkownik mówi o sobie i swoich oczekiwaniach więcej, niż nam się wydaje. Trudno to jednak dostrzec bez odpowiednich narzędzi. Niejednokrotnie widziałem sklepy internetowe – choć nie tylko, bo dotyczy to właściwie każdego biznesu, który jako jeden z punktów styku z klientem wykorzystuje witrynę internetową – które zwiększyły konwersję o kilkanaście czy nawet kilkadziesiąt procent w skali miesiąca po tym, jak wdrożyły odpowiednie rozwiązania. Chodzi o takie narzędzia, które pozwalają na zautomatyzowanie procesów sprzedaży i prowadzenie skutecznej komunikacji ze wszystkimi użytkownikami na stronie. Szczęściem osób odpowiedzialnych za e-sklepy jest to, że mają dziś z czego wybierać. Przed ostateczną decyzją warto jednak pogłębić research i niekoniecznie sięgać po narzędzia najlepiej wypromowane, a te, które w ostatecznym rozrachunku zadziałają najlepiej dla danego e-sklepu – podsumowuje Marek Molicki.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,39

  • Śr

    3,22

  • Min

    2,64

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7781

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.