Ekspert: Inwestowanie w tradycyjny handel opłaca się markom cyfrowym

Autor: dlahandlu.pl 5 października 2018 14:26

Ekspert: Inwestowanie w tradycyjny handel opłaca się markom cyfrowym Na zdj. Michał Strzyczkowski, prezes Diebold Nixdorf, fot. mat. pras.

- W ostatnich latach rynek detaliczny przeżywał znaczne wstrząsy i dynamiczne zmiany, za które w dużej mierze odpowiadał napędzany nowymi technologiami e-commerce. Jednak to nadal człowiek dokonuje wyboru, a jego upodobania do stacjonarnych zakupów decydują o ofercie sklepów. Być może więc dla niektórych firm działających tylko w sferze on-line dobrym rozwiązaniem jest również dywersyfikacja biznesu w stacjonarnym formacie, tak jak ostatnio ogłosił to amerykański sklep Wayfair, który z założenia miał być tylko internetowy - zauważa Michał Strzyczkowski, prezes Diebold Nixdorf.

Internetowe potęgi jak Alibaba czy Amazon inwestują w stacjonarne sieci i rosną także w tym kanale sprzedaży. Online i offline to dla wielu marek naturalna symbioza, czego przykładem jest trend określany jako DNVB (digitally native vertical brands). - Ten nowy skrót upowszechniony został przez założyciela amerykańskiej marki odzieżowej Bonobos. Z założenia marka zdobywa popularność w sieci, aby zaistnieć mocno na rynku poprzez tradycyjny model sprzedaży. Znane przykłady to np. marka odzieżowa „RISK Made in Warsaw”, która zdobyła wielu cyfrowych fanów, a następnie otworzyła kultowy butik w Warszawie. Francuska marka Sezane, mająca swoje fizyczne sklepy nie tylko w Paryżu, ale też w Londynie i Nowym Jorku - wyjaśnia ekspert.

Jego zdaniem inwestowanie w tradycyjny handel po prostu się markom cyfrowym opłaca. - Co prawda bez fizycznych placówek oszczędzają one na czynszach, ale znacznie więcej płacą choćby za marketing, technologie czy, zwłaszcza, logistykę. W fizycznej placówce łatwiej też uzyskać spersonalizowane doświadczenie, o które teraz wszystkim markom chodzi. Można zaproponować klientowi inne produkty, usługi komplementarne i zebrać te informacje, o które trudno w interakcji online. Ponadto badania pokazują, że Polacy na zakupach są gotowi płacić więcej za doznania. A te ciągle łatwiej zapewnić w realu - mówi Michał Strzyczkowski.

Tak więc dla jednych to zaskoczenie, a dla znawców handlu i nowych technologii rozsądne połączenie korzyści, jakie daje pogodzenie dwóch światów. - Koniec końców rozwiązania z e-commerce wydają się być nie tyle zagrożeniem, ile szansą dla detalistów. Marki cyfrowe są prawdziwymi sojusznikami tradycyjnego handlu i umożliwiają wejście w erę, w której klient będzie otrzymywał dopasowane do niego doświadczenie. Tym bardziej że jak pokazują badania, technologia wykorzystana we właściwym celu może budować mocną pozycję na rynku sieci handlowych przy jednoczesnym spełnieniu oczekiwań klientów. A ci chcą mieć po prostu możliwość wyboru - podsumowuje ekspert.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    5,54

  • Min

    2,95

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9084

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.