Ekspert: Jeśli ktoś prowadzi e-sklep niedostosowany do mobile, powinien zmienić branżę

Autor: dlahandlu.pl 20 stycznia 2017 12:05

- Naprawdę dużo sklepów, a właściwie osób nimi zarządzających pozostaje odpornymi na wiedzę. Tyle się mówi o m-commerce, o multichannelingu, a nadal wiele sklepów jest niedostosowanych do obsługi na urządzeniach przenośnych. Oczywiście nikogo nie można zmusić do tego, żeby zarabiał więcej, ale tracić z powodu takich zaniedbań to po prostu wstyd. Jeśli ktoś w 2017 roku prowadzi sklep internetowy, który nie jest dostosowany do smartfonów, powinien się zastanowić, czy jest we właściwej branży - uważa Marek Molicki, menedżer regionalny z Gemiusa.

– Nadal również omnichannel pozostaje bardziej buzzwordem odmienianym przez wszystkie przypadki – co, swoją drogą, też jest śmieszne – w czasie konferencji branżowych niż faktem, którego możemy doświadczyć. Last but not least – odnoszę wrażenie, że w wielu sklepach analityka internetowa dopiero jest odkrywana. To jednak szerszy problem, najzwyczajniej brakuje specjalistów i nic nie wskazuje na to, żeby miało ich zacząć szybko przybywać – mówi ekspert.

– Rok 2017 będzie kontynuacją tego, co działo się w 2016 roku, czyli: coraz istotniejszy m-commerce, coraz istotniejszy multichanneling, coraz ważniejsza automatyzacja marketingu i umiejętność wyciągania właściwych wniosków z danych, których ciągle przybywa. Warto przy okazji również wspomnieć o chatbotach, których rola w obsłudze klienta będzie rosnąć. W ogóle AI będzie miało coraz większe znaczenie w e-commerce, dzięki czemu klienci będą obsługiwani lepiej i szybciej, a sklepy będą oszczędzały na etatach. To oczywiście jest gorsza wiadomość dla części zatrudnionych, którzy mogą w przyszłości stanąć przed koniecznością przekwalifikowania się – dotyczy to specjalistów od marketingu, logistyki oraz wspomnianej obsługi klienta – dodaje Marek Molicki.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,49

  • Śr

    6,21

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.