Ekspert: Klienci e-sklepów spożywczych chcą być traktowani indywidualnie

Autor: dlahandlu.pl 21 czerwca 2018 14:50

Ekspert: Klienci e-sklepów spożywczych chcą być traktowani indywidualnie Na zdj. Marek Molicki, ekspert YouLead

– Klienci oczekują rozmaitych ułatwień procesu zakupowego w e-sklepach spożywczych – między innymi w postaci zapamiętywania poprzednich zamówień, tworzenia list zakupowych czy też dostosowania oferty poprzez indywidualne prezentowanie produktów w oparciu o dane z poprzednich transakcji lub wizyt. Inny bardzo ważny element to traktowanie klienta indywidualnie, zwłaszcza że klienci e-sklepów często przywiązują się do jednego miejsca i to w nim kupują ponownie – uważa Marek Molicki, ekspert YouLead, twórcy narzędzia do automatyzacji sprzedaży w internecie.

–  Prawdopodobnie nie ma drugiej branży w e-commerce, w której logistyka odgrywałaby tak ważną rolę jak w sektorze spożywczym. Klienci tego typu e-sklepów wśród powodów robienia zakupów online wymieniają oszczędność czasu jako ten najważniejszy. Innym kluczowym elementem jest elastyczna dostawa do domu, dostosowana do preferencji klienta. Nic dziwnego, gdyż produkty z kategorii FMCG to nie książka czy odzież, których późniejsza dostawa nie będzie miała większego znaczenia dla klienta. Kolejnym najczęściej wskazywanym motywatorem do zakupów spożywczych online jest duży wybór produktów, z którym mamy do czynienia w hipermarketach stacjonarnych. Co ciekawe, cena nie jest głównym czynnikiem motywującym do dokonywania zakupów w sieci –  mówi ekspert YouLead.

– Myśląc o sukcesie w tej branży trzeba położyć duży nacisk na wygodę dokonywania zakupów – zarówno przez laptopy, jak i urządzenia przenośne i to z dużym wskazaniem na te drugie. Warto też zadbać o szybkość i jakość dostawy, a więc o szeroko pojętą logistykę oraz usprawnienie procesu zakupowego – zarówno dla klientów pojawiających się w sklepie po raz pierwszy, jak i dla tych, którzy wracają po raz kolejny. To wszystko buduje zaufanie do e-sklepu, które przekłada się na powtarzające się wizyty – podsumowuje Marek Molicki. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



PARTNER SERWISU


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,49

  • Śr

    5,00

  • Min

    3,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7839
Ilość aktualnych ofert: 491119

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.