PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Ekspert KPMG: Sprzedaż żywności przez internet to wciąż nisza rynkowa

Autor: dlahandlu.pl 3 stycznia 2018 10:51

Ekspert KPMG: Sprzedaż żywności przez internet to wciąż nisza rynkowa fot. Shutterstock

Sprzedaż żywności przez internet rośnie bardzo powoli – wciąż stanowi mniej niż 1 proc. wartości sprzedaży produktów spożywczych. Przyczyną jest przede wszystkich gęsta sieć placówek handlowych, umożliwiająca każdemu szybkie zakupy – ocenia Maciej Szatkowski, starszy menedżer w dziale usług doradczych dla sektora FMCG w KPMG w Polsce.

- Rozwój sprzedaży produktów przez internet jest w Polsce dosyć powolny i nadal stanowi mniej niż 1 proc. wartości sprzedaży produktów spożywczych. Dzieje się tak głównie ze względu na duże zagęszczenie placówek handlowych – tylko stosunkowo niewielka grupa klientów zamawia regularnie przez internet produkty spożywcze, a następnie czeka na realizacje dostawy – większość z nas jednak woli „w drodze do domu” zrobić zakupy, niż czekać w domu na kuriera. Z internetowego kanału korzystamy więc najczęściej, gdy szukamy czegoś specyficznego lub robimy duże i ciężkie zakupy lub jesteśmy w sytuacji, gdy nie możemy fizycznie wyjść z domu – mówi Maciej Szatkowski w rozmowie z dlahandlu.pl.

Dlatego niektóre z sieci szukają rozwiązań, które albo do minimum zaangażują czasowo klientów w trakcie robienia przez nich zakupów „po drodze” – stąd rozwiązania „pick&go” (odbiór zamówionego towaru w sklepie lub w „paczkomacie”), albo zminimalizują czas dostawy do domu zamawiających – i dlatego testują programy crowdsourcingowe – np.„SąSiatki” lub „Szopi.pl”.

Jak zauważa Maciej Szatkowski, przykładem sieci, która próbuje bardzo blisko podążać za polskim konsumentem jest Carrefour.

- Po pierwsze, od wielu lat buduje swoją pozycję w zasadzie we wszystkich formatach, w których konsument dokonuje zakupów. Jest więc obecna w dużych formatach, wyspecjalizowanych w dużych, tzw. „stockowych” zakupach klientów. Rozwija sieć supermarketów, które walczą przede wszystkim, o codzienne zakupy swoich konsumentów oraz buduje sieć sklepów typu convenience – wymienia ekspert.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



PARTNER SERWISU


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,49

  • Śr

    4,70

  • Min

    3,29

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7293
Ilość aktualnych ofert: 499326

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.