Ekspert: Millenialsi będą ostatnim pokoleniem, które ma „wspólne” zachowania zakupowe

Autor: dlahandlu.pl 3 lipca 2018 09:53

Ekspert: Millenialsi będą ostatnim pokoleniem, które ma „wspólne” zachowania zakupowe Fot. Shutterstock.com

Preferencje zakupowe konsumentów dynamicznie się zmieniają. Kluczową kwestią dla sklepów staje się baczne śledzenie trendów, a więc tego w jaki sposób i co kupujemy. W Polsce obserwujemy m.in. coraz większe znaczenie influencerów w handlu internetowym. Od obejrzenia butów jakie prezentuje influencerka do ich zakupu dzieli nas tylko kilka kliknięć myszką. Coraz częściej używamy smartfonów przechodząc bezpośrednio z Instagrama na stronę sklepu internetowego - mówi Dagmara Sobańska, Country Manager Poland, Sofort GmbH.

Według najnowszego raportu KPMG „Polacy na zakupach – 5 filarów nowoczesnego handlu” rynek sprzedaży internetowej w 2018 roku osiągnie wartość około 45 mld zł, zaś w 2020 roku może przekroczyć 60 mld złotych. Udział e-commerce w handlu ogółem w Polsce wynosi 5 proc. W najbliższym czasie będziemy gonić światową średnią wynoszącą 10 proc. Globalnym trendem zaznaczającym się silnie także w Polsce jest stopniowe odchodzenie klientów od zakupów przez komputery stacjonarne do finalizowania transakcji na urządzeniach mobilnych, w tym w szczególności na smartfonach. W naszych kraju najczęściej dokonywane są zakupy online przy użyciu laptopów (to urządzenie wskazało 80 proc. internautów), na drugim miejscu plasują się komputery stacjonarne (61 proc.) a na trzecim telefony (47 proc. respondentów deklarowało zakupy poprzez smartfony). Jednocześnie najmłodsza grupa badanych (15-24 lata) przez Gemius Polska przyznaje, że częściej używa urządzeń mobilnych podczas procesu zakupowego. 

W tym roku zostały wprowadzone w życie zmiany ustawodawcze, które mogą się okazać przełomowymi dla rozwoju handlu online w Polsce. - Mowa o wprowadzonej od 1 marca ustawie o zakazie handlu w niedziele, który nie obejmuje zakupów w internecie. Rozwój e-commerce stał się dla wielu przedsiębiorstw, głównie z branży retail, sposobem na zmniejszenie strat spowodowanych tym ograniczeniem. Z drugiej strony klienci w naturalny sposób będą przenosić swoje zainteresowanie ku sklepom internetowym, otwartym 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Już teraz 23 proc. respondentów zamawia przez internet produkty pierwszej potrzeby, a 37 proc. zamierza to robić.[4] Na pytanie o motywację do robienia zakupów przez internet, aż 82 proc. respondentów z Polski wskazuje dostępność przez całą dobę. Zaś najbardziej zachęcającą formą płatności pozostaje dla Polaków szybki przelew przez serwis płatności – 62 proc. internautów wybrało tę formę płatności. Z kolei na pytanie, jaka forma dostawy najbardziej motywuje do zakupów w sieci, aż 82 proc. rodaków wskazuje na kuriera do domu lub pracy - wyjaśnia Dagmara Sobańska.

Kierunki rozwoju branży e-commerce kształtowane są przez trendy z zagranicy. Specjaliści przewidują, że w przyszłości powszechne w handlu internetowym będzie m.in. sięganie po rozwiązania z zakresu rzeczywistości rozszerzonej (AR).



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    6,33

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7898

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.