Ekspert: Niedługo zakupy mogą nie być inicjowane przez kupującego

Autor: dlahandlu.pl 26 września 2018 13:30


Jeśli spojrzeć na zmiany na rynku e-commerce, które zaszły od momentu pojawienia się eBay’a, to można zidentyfikować organizacje, które musiały całkowicie przebudować swój model biznesowy - mówi dr Szymon Wierciński, ekspert w zakresie strategii e-biznesu, Akademia Leona Koźmińskiego.

Obecnie mamy organizacje, które się uczą i kształtują swoje otoczenia rozwijając technologie, zmieniając przyzwyczajenia kupujących i podnosząc jakość całej branży e-commerce.
Zmiana, która z pewnością nastąpiła, dotyczy przyzwyczajeń nabywców. coraz częściej i chętniej korzystających z zakupów zdalnych. Ma na to wpływ również przemiana pokoleniowa, zwłaszcza jeśli spojrzymy na ten rynek z perspektywy ostatnich dwóch dekad - zauważa dr Wierciński.

Katarzyna Binert, ekspert firmy Gemius wskazuje, że jedna trzecia internatów planuje zwiększyć wydatki na zakupy w Internecie ꟷ wskazały tak przeważnie osoby młodsze oraz mężczyźni. Do zakupów transgranicznych przyznaje się już 23 proc. e-konsumentów. Czyli widać wzrost do ubiegłego roku, kiedy ten odsetek wynosił 16 proc. Z raportu „E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska” wynika, że w zagranicznych serwisach e-konsumenci najczęściej kupują odzież, obuwie i dodatki. Popularne są też kosmetyki i perfumy, które wybiera 32 proc. kupujących w sieci.  Głównym powodem do kupowania w serwisach transgranicznych jest chęć znalezienia ulubionych produktów w atrakcyjnych cenach. Dotychczas największym minusem zakupów transgranicznych dla internatów był długi czas oczekiwania na dostawę. Dlatego Ebay wprowadza usługę SpeedPAK gwarantującą dostawę, która będzie trwała od 15 do 18 dni - wyjaśnia Binert.

Z kolei dr Wierciński zauważa, że rozwój sztucznej inteligencji z kolei wytworzył dla rynku e-handlu potencjalne możliwości dotarcia do danych, na podstawie których zakupy mogą niedługo przestać być inicjowane przez kupującego. Cała sztuka polega na tym, żeby tak dobrze znać potrzeby indywidualnego użytkownika, aby móc wybiegając w przyszłość, przewidzieć jego zachowania, stan emocjonalny, potrzeby czy lokalizację. To może pozwolić na ogromne ułatwienia oraz oszczędność czasu i zasobów firm. Z drugiej strony, by firmy te mogły wejść na taki poziom świadomości na temat użytkownika czy klienta, musimy pogodzić się z całkowitą utratą prywatności. Ostatnie afery związane z zabezpieczeniem i poufnością naszych danych w social mediach i największych koncernach technologicznych bardzo jawnie sugerują, jak będzie wyglądać nasza przyszłość - podsumowuje dr Wierciński.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Michał 2018-10-04 10:43:31

    Dr Wierciński nie odkrył ameryki. Takie rzecze dzieją się już od kilku lat.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8783

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.