Ekspert: Sieci handlowe muszą uwzględniać w swoich strategiach działania w e-commerce

www.portalspozywczy.pl 28 lutego 2019 11:15

Ekspert: Sieci handlowe muszą uwzględniać w swoich strategiach działania w e-commerce Rafał Krauze, Country Manager, trnd Polska, fot. PTWP

Nie uwzględnienie w nadchodzących trzech latach w strategii działań online oraz brak gotowości do szybko zmieniających zmian w zachowaniach konsumenckich w kontekście e-commerce może być przyczyną nie tylko dotkliwych strat, ale nawet i upadków sieci handlowych – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Rafał Krauze, Country Manager w firmie trnd Polska.

Jakie czynniki wzrostu handlu elektronicznego FMCG należy wziąć pod uwagę w Polsce? – Moim zdaniem zaawansowanie metod oraz świadomość płatności online (niewiele osób wie, że jesteśmy tu liderem w Europie) wzrost zaufania do transakcji online oraz penetracja smartfonów – wymienia ekspert.

Dodaje, że w Polsce ostatni wzrost gospodarczy, poprawiający perspektywy zatrudnienia i wyższe dochody napędzają zdrową konsumpcję. – Nielsen szacuje, że udział Polski w handlu elektronicznym w łącznej sprzedaży FMCG wzrośnie do 1,9% (637 mln USD) do 2022 roku – podaje.

Przeczytaj także:

– Nie uwzględnienie, w nadchodzących trzech latach w strategii działań online oraz brak gotowości do szybko zmieniających zmian w zachowaniach konsumenckich w kontekście e-commerce może być przyczyną nie tylko dotkliwych strat, ale też i upadków sieci handlowych, tak, jak to miało miejsce w przypadku amerykańskiej sieci handlowej Sears – tłumaczy Rafał Krauze. – I pomimo, że większość ekspertów powie, że sprzedaż żywności przez internet jest trudna z uwagi na wysokie wymagania logistyczne, to odpowiem tylko, że to kwestia wyłącznie opracowania procesów i zatrudnienia właściwych ludzi, którzy „nie wiedzą, że się nie da”. Przykładem są plany Lidla szykującego e-sklep w Polsce, ale również próby sięgnięcia po segment premium - sieć sklepów dyskontowych Lidl Polska planuje uruchomić w 2019 r. w Szczecinie nowy koncept sklepu w segmencie premium, tzw. „Lidl of the future” – mówi ekspert.



Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



PARTNER SERWISU


BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7975
Ilość aktualnych ofert: 479771

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.