Ekspert: Technologie e-commerce wspierają handel stacjonarny

Autor: dlahandlu.pl 5 listopada 2018 12:02

Wraz z rozwojem technologii, rozwiązania wdrażane w handlu online i offline coraz silniej na siebie oddziałują. Klienci oczekują od sklepów możliwości szybkich, wygodnych zakupów, personalizacji i intuicyjnej płatności. W efekcie, sprzedaż stacjonarna pod wpływem trendów społecznych, coraz chętniej sięga po nowe technologie i środki właściwe dla e-commerce. Dzięki temu może lepiej dopasowywać się do zmieniających się wymagań współczesnych klientów. Efektywna strategia musi więc uwzględniać synergię różnych kanałów sprzedaży.

Znaczenie e-commerce dynamicznie rośnie, kosztem sprzedaży detalicznej. Według prognoz PlanetRetail RNG do 2023 r. zakupy online na świecie będą stanowiły ponad jedną czwartą globalnego łańcucha sprzedaży (wzrost z 21% w 2018 r.). Nie zmienia to faktu, że w najbliższych latach większość sprzedaży nadal będzie odbywała się w placówkach handlowych. W przestrzeni sklepowej prezentowane są produkty, które konsument może dotknąć, obejrzeć, powąchać czy przymierzyć, co w efekcie wpływa na ilość zakupywanych towarów. Jednak podczas pobytu w sklepie może korzystać równolegle z wielu kanałów zakupowych. Dlatego prezentacja produktów w placówce handlowej powinna przyciągać uwagę i budzić zainteresowanie, uzupełniając zakupy online.

Gospodarstwa domowe na całym świecie kurczą się. To efekt nowoczesnego stylu życia i czynników społeczno-ekonomicznych. Równolegle społeczeństwo globalnie się starzeje. Prognozy z opracowanego w 2017 r. raportu "World Population Prospects” są alarmujące – obciążenie demograficzne rokrocznie wzrasta i w 2030 r. osiągnie poziom 18% (dla porównania w roku 2000 wyniósł 11%). To zmusi rządy do podjęcia dodatkowych działań zabezpieczających tę grupę społeczną, napędzając tym samym erozję klasy średniej.

Zachodzące zmiany będą miały również wpływ na kształtowanie się rynku detalicznego. Obserwujemy zderzenie pokoleń klientów, co wymusza na nas zróżnicowanie taktyki w kontaktach z młodszym, cyfrowo-rozwiniętym pokoleniem i starszymi konsumentami. Niezależnie od wieku, konsumenci oczekują od detalistów rozwiązań, które poprawią wygodę robienia zakupów.

Wg badań przeprowadzonych w zeszłym roku przez CBOS, z telefonów komórkowych korzysta 92% dorosłych Polaków. Smartfona używa ponad połowa (57%), a ponad dwie piąte (43%) – klasycznego telefonu komórkowego. Coraz większa aktywność cyfrowa i dynamiczny tryb życia wymagają od nas szybkiego pobierania i przetwarzania informacji. Z punktu widzenia detalisty jest również istotne w kontekście naszych ścieżek zakupowych. Dawniej, podczas zakupów wykazywaliśmy się ograniczoną aktywnością, dziś mamy znacznie bardziej rozproszoną uwagę. To całkowicie przekształca sposób, w jaki absorbujemy informacje o produkcie. Jesteśmy coraz bardziej impulsywni, a jednocześnie chcemy, aby zakupy przebiegały szybko i wygodnie. Widocznym przykładem zachodzących zmian jest wzrost popytu na produkty on-the-go – łatwych w przygotowaniu, wygodnych i porcjowanych, gotowych do spożycia od razu po zakupie.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,39

  • Śr

    3,28

  • Min

    2,64

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7626

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.