Ekspert: W tym roku liczba przesyłek z zamówień online przekroczy 200 milionów sztuk

Autor: dlahandlu.pl 15 grudnia 2017 11:18

Wyniki operatorów pocztowo-kurierskich potwierdzają, że szczyt paczkowy w tym roku znowu będzie rekordowy. Sprzyjają temu przede wszystkim zakupy przedświąteczne, które coraz częściej robimy w sklepach internetowych. Tak jest po prostu wygodniej, szybciej i taniej. Handel elektroniczny od dłuższego czasu jest motorem napędowym branży pocztowo-kurierskiej. Pod jego wpływem firmy rozwijają sieć punktów nadań i odbioru, narzędzia do zmiany terminu i miejsca dostawy oraz specjalne oferty, np. usługi przedpłacone – ocenia Prof. Arkadiusz Kawa z Katedry Logistyki i Transportu Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.

- W 2016 roku liczba przesyłek pochodząca z zamówień internetowych wyniosła ok. 180 mln szt., a w tym roku przekroczy 200 mln szt. W dużym stopniu przyczyni się do tego obecny szczyt paczkowy – mówi ekspert.

Jak informuje Poczta Polska, w miniony poniedziałek w firmie padł kolejny rekord liczby obsłużonych przesyłek - 600 tys. sztuk. To wzrost aż o 40 proc. w porównaniu do listopadowych poniedziałków.  

To już ostatnie dni na to, by nadane przesyłki trafiły do adresatów przed Świętami Bożego Narodzenia. Szansa na doręczenie przez kuriera Poczty Polskiej jest jeszcze w sobotę, dzień przed Wigilią. Ponadto dzięki stale rozwijającej się sieci click&collect paczkę nadaną w Poczcie Polskiej można odebrać w jednym z blisko 7 tys. punktów: stacjach paliw PKN Orlen, kioskach i salonikach  RUCH-u, a w Warszawie i na terenie województwa mazowieckiego również w sklepach Żabka i Freshmarket. 

Liczba przesyłek nadawanych w okresie przedświątecznym przez klientów Poczty Polskiej wzrosła w tym roku o kilkadziesiąt procent w porównaniu do 2016 roku. Do przedświątecznego szczytu paczkowego Poczta przygotowywała się  odpowiednio wcześniej. Zatrudniono ponad 1300 pracowników sezonowych do sortowni oraz placówek pocztowych, oraz ok. 500 kurierów w całej Polsce.  

Całodobowe centrum monitoringu Poczty Polskiej na bieżąco koordynuje pracę logistyki pocztowej. Największy ruch odnotowuje w poniedziałki.

– Zazwyczaj nasi klienci w weekendy mają wolne, mogą spokojnie poprzeglądać oferty sklepów internetowych. W poniedziałki przesyłki są nadawane – wyjaśnia Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej. –   Na podsumowanie szczytu jest jeszcze za wcześnie, ale już teraz można powiedzieć, że sprawdziły się wszystkie prognozy i w tym roku przedświąteczny handel internetowy cieszył się dużo większą popularnością niż w ostatnich latach - dodaje.  

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,89

  • Śr

    1,31

  • Min

    0,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8714

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 684371

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane