Ekspert: Warunkiem sukcesu branży FMCG w e-commerce jest wartość dodana dla konsumenta

Autor: dlahandlu.pl 18 grudnia 2017 09:42

Ekspert: Warunkiem sukcesu branży FMCG w e-commerce jest wartość dodana dla konsumenta Na zdj. Emil Pawłowski, ekspert Gemiusa, fot. Gemius

─ Poszerzenie oferty sieci Kaufland o możliwość dokonywania zakupów internetowych, z oczywistych względów, zostało pozytywnie odebrane przez klientów marki, jednak jak widać niewystarczająco spełniając założenia sklepu. Dlaczego projekt został zamknięty – trudno oceniać nie znając jakich konkretnie rezultatów oczekiwał właściciel po tym teście. Wybrzmiewa tam jeden podstawowy problem ─ pogodzenie cen ze sklepów stacjonarnych z warunkami e-commerce i z zyskownością projektu w krótkim terminie, co nie miało szans powodzenia ─ mówi w rozmowie z portalem dlahandlu.pl Emil Pawłowski, ekspert Gemiusa.

─ Biorąc pod uwagę obecną sytuację biznesów e-grocery, Kaufland chciał prawdopodobnie powalczyć o odbieranie klientów pozostałym sieciom. Mógł to zrobić znacząco obniżając ceny – co w przypadku założeń projektu oraz marżowości tego rynku jest bardzo trudne. Inną drogą mogłoby być zaproponowanie unikalnego rozwiązania dla klientów – dotyczącego sposobu dostarczania produktów jak elastyczność i szybkość oraz jakości sprzedawanych warzyw czy owoców – czego nie zaproponowano ─ wyjaśnia ekspert.

─ Wchodząc na wysoce konkurencyjny rynek, bez rewolucyjnych rozwiązań, musimy brać pod uwagę długą perspektywę osiągania oczekiwanego zysku, bez gwarancji sukcesu. Nastawiając się przy tym, na wykonywanie poszczególnych czynności lepiej niż pozostali gracze na rynku, niezależnie czy będzie to dbanie o doświadczenia klientów na etapie zakupów w e-sklepie, czy na etapie dostarczania produktów pod adres docelowy. Namiastkę gwarancji sukcesu daje więc wyróżnienie się lub perfekcja w podstawowej obsłudze.

Posiadanie części e-commerce dla sklepów stacjonarnych z branży FMCG nie jest jeszcze, zdaniem Emila Pawłowskiego, warunkiem koniecznym przetrwania. ─ Te, które jako pierwsze weszły w e-handel oraz zoptymalizowały procesy po swojej stronie będą funkcjonowały. Jednak wejście nowych marek bez istotnych elementów wyróżniających, pomimo niskiej bariery wkroczenia na ten rynek niekoniecznie skończy się sukcesem. Najlepszy moment na to, by ze standardową usługą wejść na rynek e-commerce mamy już za sobą. Teraz warunkiem sukcesu jest już wartość dodana dla konsumenta ─ uważa Emil Pawłowski.

Przeczytaj także:

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,47

  • Min

    2,52

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8520

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 690655

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane