Ekspert: Warunkiem sukcesu branży FMCG w e-commerce jest wartość dodana dla konsumenta

Autor: dlahandlu.pl 18 grudnia 2017 09:42

Ekspert: Warunkiem sukcesu branży FMCG w e-commerce jest wartość dodana dla konsumenta Na zdj. Emil Pawłowski, ekspert Gemiusa, fot. Gemius

─ Poszerzenie oferty sieci Kaufland o możliwość dokonywania zakupów internetowych, z oczywistych względów, zostało pozytywnie odebrane przez klientów marki, jednak jak widać niewystarczająco spełniając założenia sklepu. Dlaczego projekt został zamknięty – trudno oceniać nie znając jakich konkretnie rezultatów oczekiwał właściciel po tym teście. Wybrzmiewa tam jeden podstawowy problem ─ pogodzenie cen ze sklepów stacjonarnych z warunkami e-commerce i z zyskownością projektu w krótkim terminie, co nie miało szans powodzenia ─ mówi w rozmowie z portalem dlahandlu.pl Emil Pawłowski, ekspert Gemiusa.

─ Biorąc pod uwagę obecną sytuację biznesów e-grocery, Kaufland chciał prawdopodobnie powalczyć o odbieranie klientów pozostałym sieciom. Mógł to zrobić znacząco obniżając ceny – co w przypadku założeń projektu oraz marżowości tego rynku jest bardzo trudne. Inną drogą mogłoby być zaproponowanie unikalnego rozwiązania dla klientów – dotyczącego sposobu dostarczania produktów jak elastyczność i szybkość oraz jakości sprzedawanych warzyw czy owoców – czego nie zaproponowano ─ wyjaśnia ekspert.

─ Wchodząc na wysoce konkurencyjny rynek, bez rewolucyjnych rozwiązań, musimy brać pod uwagę długą perspektywę osiągania oczekiwanego zysku, bez gwarancji sukcesu. Nastawiając się przy tym, na wykonywanie poszczególnych czynności lepiej niż pozostali gracze na rynku, niezależnie czy będzie to dbanie o doświadczenia klientów na etapie zakupów w e-sklepie, czy na etapie dostarczania produktów pod adres docelowy. Namiastkę gwarancji sukcesu daje więc wyróżnienie się lub perfekcja w podstawowej obsłudze.

Posiadanie części e-commerce dla sklepów stacjonarnych z branży FMCG nie jest jeszcze, zdaniem Emila Pawłowskiego, warunkiem koniecznym przetrwania. ─ Te, które jako pierwsze weszły w e-handel oraz zoptymalizowały procesy po swojej stronie będą funkcjonowały. Jednak wejście nowych marek bez istotnych elementów wyróżniających, pomimo niskiej bariery wkroczenia na ten rynek niekoniecznie skończy się sukcesem. Najlepszy moment na to, by ze standardową usługą wejść na rynek e-commerce mamy już za sobą. Teraz warunkiem sukcesu jest już wartość dodana dla konsumenta ─ uważa Emil Pawłowski.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,89

  • Śr

    1,31

  • Min

    0,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8282

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.