Ekspert: Zakupy poprzez aplikacje mobilne wzrosną o 10-15 proc.

Autor: dlahandlu.pl 9 października 2018 11:46

Ekspert: Zakupy poprzez aplikacje mobilne wzrosną o 10-15 proc. Fot. Shutterstock

Obecnie w Polsce już co trzeci zakup jest realizowany za pomocą telefonu – wynika z danych firmy Croteo. Ogólnoświatową tendencję potwierdzają obserwacje firmy Media4U. Zdaniem Damiana Siniora z Media4U, w kolejnym roku nastąpi kolejny wzrost o 10-15 proc.

Aplikacje są ważnym motorem sprzedaży online, a wzrost ich udziału w transakcjach wynosi 30% rok do roku. Klienci częściej dokonują konwersji, gdy robią zakupy w specjalnej aplikacji zakupowej, zamiast korzystać z witryny mobilnej. Samo posiadanie aplikacji niekoniecznie musi oznaczać sukces. Według raportu najlepsze efekty osiągają te firmy, które aktywnie promują swoje aplikacje.

Zestawienie „Polska jest Mobi 2018” wskazuje, że aplikacjami zakupowymi o największych zasięgach są: OLX, Allegro i Rossmann. Każda z nich jest intensywnie promowana. Efekt? Z aplikacji Rossmann co miesiąc korzysta ponad 4 mln osób, podczas gdy responsywną stronę www odwiedza tylko 1,6 unikalnych użytkowników (dane z 2017r.). Tak dobre wyniki powodują, że kolejne sieci sklepów inwestują w tworzenie własnych aplikacji. W Ameryce Północnej i Ameryce Południowej wskaźnik konwersji w aplikacjach zakupowych jest trzykrotnie wyższy niż w przypadku używania stron internetowych na mobile. W krajach Europy, Bliskiego Wschodu oraz Afryki mobile stanowi źródło 59% wszystkich zakupów online, z czego aplikacje to 26%. Mobile osiągnął najlepszy wynik w regionie Azja-Pacyfik, gdzie taka forma zakupu to aż 71%, z czego aplikacje to 46%.

Zestawienie procentowego udziału mobile w zakupach online otwierają cztery rynki europejskie: Szwecja, Norwegia, Wielka Brytania i Dania. Łączny udział mobile w sprzedaży internetowej w Europie stanowi aż 44%. Procent transakcji online na urządzeniach mobilnych w Polsce jest połowę mniejszy od lidera tego zestawienia. Nie mniej jednak z roku na rok ten trend jest coraz bardziej wyraźny.  Obecnie w Polsce już co trzeci zakup jest realizowany za pomocą telefonu. Ogólnoświatową tendencję potwierdzają obserwacje firmy Media4U.

- Analizując dane Media4U, pozyskane na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy, możemy zaobserwować analogiczne wnioski do raportu Criteo. Średni udział zakupów w wersji mobile wśród naszych klientów wynosi w tym roku około 30%. W porównaniu do poprzedniego roku wartość ta wzrosła o około 10%. Widzimy utrzymujący się trend i szacujemy, że w kolejnym roku zaobserwujemy kolejny wzrost o 10-15% – mówi Damian Sinior, Sales Director Media4U.

KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8792

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.