Esotiq & Henderson z trzycyfrowym wzrostem sprzedaży w internecie

Autor: dlahandlu.pl 30 listopada 2017 10:12

Znacząca poprawa rentowności, skokowa poprawa wyniku operacyjnego i netto, trzycyfrowy wzrost sprzedaży w internecie to główne wydarzenia III kwartału w grupie Esotiq & Henderson. Spółka utrzymuje wysoką marżę brutto i optymalizuje sieć sprzedaży.

Skonsolidowana sprzedaż spółki Esotiq & Henderson w trzecim kwartale tego roku wyniosła 40,4 mln zł (+7,8 proc.), z czego 39,8 mln zł przypadało na spółkę matkę (+21 proc.). Wynik operacyjny grupy w trzecim kwartale 2017 wyniósł 1 mln zł wobec straty 0,9 mln zł rok wcześniej. Zysk netto spółki matki w III kwartale 2017 wzrósł z 1,3 do 2 mln zł (+47,4 proc.). Po trzech kwartałach tego roku przychody grupy wyniosły 119,6 mln zł (+18,4 proc.), a zysk operacyjny 1,1 mln zł wobec straty 4,3 mln zł rok wcześniej. Przychody spółki matki narastająco wyniosły 111,7 mln zł (+25,8 proc.), a zysk netto 6,1 mln zł (+181 proc.).

Mimo wysokiej dynamiki przychodów, marża brutto spółki matki jest stabilna (57,4 proc. w III kwartale 2017 i 58,3 proc. narastająco). Koszty operacyjne spółki matki w trzecim kwartale 2017 roku rosły zdecydowanie wolniej niż sprzedaż (14 proc. r/r), podobnie jak koszty sklepów (+12 proc.). Wzrost sprzedaży w sklepach porównywalnych w III kwartale w salonach marki ESOTIQ w Polsce wyniósł 8,5 proc.

- Trzymamy koszty pod ścisłą kontrolą, zmniejszamy zapasy i poziom zadłużenia. Z kolei bardzo dobry wpływ na sprzedaż miało wprowadzenie nowych, coraz bardziej rentownych produktów, stopniowe rozszerzanie asortymentu o odzież i kosmetyki w salonach ESOTIQ oraz spersonalizowane akcje marketingowe - mówi Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson.

Po trzecim kwartale sieć sprzedaży marki ESOTIQ w Polsce i zagranicą liczyła 281 salonów (+5 r/r). Na Ukrainie i Białorusi działało 17 sklepów i 3 w Niemczech. Powierzchnia handlowa wzrosła o 1 proc., do 16 860 m kw.
- Wzrost może nie jest znaczący, ale najbardziej chodzi nam o jakość. Rezygnujemy z najmniej perspektywicznych lokalizacji, otwierając w zamian punkty w lepiej rokujących miejscach. Bardzo perspektywicznym kierunkiem rozwoju dla nas jest Wschód. Tam sieć sprzedaży rośnie najszybciej. Do końca tego roku chcemy mieć tam 23 salony marki ESOTIQ i kolejne 5 w przyszłym roku. W październiku otworzyliśmy sklep franczyzowy w Kiszyniowie, stolicy Mołdawii. W Niemczech w tym roku zamierzamy otworzyć jeszcze jeden salon, by mieć ich 4 do końca tego kwartału i kolejne 3 w przyszłym roku - dodaje prezes Esotiq & Henderson.

Nadal bardzo szybko rośnie sprzedaż spółki w internecie. Przychody internetowego sklepu marki ESOTIQ w III kwartale tego roku wyniosły 1,26 mln zł, o 156 proc. więcej niż przed rokiem. Liczba lojalnych klientek, zarejestrowanych w programie ESOTIQ Club wzrosła r/r o 27 proc., do 678,4 tys. Nadal 40 proc. klientek jako formę dostawy wybiera odbiór towaru we wskazanym sklepie stacjonarnym, robiąc przy okazji dodatkowe zakupy. To efekt integracji systemu ecommerce z tradycyjną siecią sprzedaży.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,99

  • Śr

    4,16

  • Min

    2,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9008

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558590

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.