Ewolucja od e-commerce do smart commerce

Autor: dlahandlu.pl 17 września 2018 10:32

Ewolucja od e-commerce do smart commerce Fot. Shutterstock.com

Według danych Bisnode w przypadku e-sklepów zarejestrowanych w 2010 r., 13,51 proc. nie wytrzymało w sieci dwóch lat, podczas gdy dla stron założonych w 2016 r. wartość ta wyniosła już 15,21 proc. Co więcej, do chwili obecnej działa już tylko 30 proc. sklepów założonych w 2010 r., a 56 proc. sklepów internetowych przebadanych przez Bisnode deklaruje swoją kondycję finansową jako „słabą” lub „złą”. Czy odpowiedzią na te bolączki jest smart commerce?

Obecnie, aby prowadzić skuteczną sprzedaż należy wiedzieć nie tylko co i w jakich ilościach klienci kupują, ale też w jaki sposób podejmują decyzje i jak wygląda ich proces zakupowy. W Smart Commerce wykorzystuje się do tego algorytmy sztucznej inteligencji (SI), które szybciej są w stanie wychwycić powiązania i przedstawić najważniejsze wnioski płynące z zachowań odwiedzających. Dzięki lepszemu poznaniu swojej grupy odbiorców możliwe staje się skuteczniejsze zaprojektowanie doświadczenia klienta (Customer Experience, CX) w taki sposób, by kupujący został ze sklepem na dłużej. 

Smart Commerce rewolucjonizuje sklepy nie tylko w sferze analitycznej, ale zmienia też ich sposób interakcji z klientami. W ramach tego podejścia implementowane są te technologie, dzięki którym możliwe jest poprawienie doświadczenia konsumenta i ułatwienie mu podjęcie decyzji o zakupie. Podstawowe z nich to te odpowiedzialne za treść strony oraz stojące za samym wdrożeniem e-sklepu. Służą do tego platformy marketingu cyfrowego tj. jak Sitecore czy Adobe Experience Manager, które pozwalają nie tylko efektywnie zarządzać treściami marketingowymi oraz personalizować ich wyświetlanie, uwzględniając profil odwiedzającego, ale także są podstawą budowania nowoczesnych, zintegrowanych strategii marketingu cyfrowego i jego automatyzacji. 

Popularność zdobywają m.in. inteligentne chat-boty, które posługując się treściami pochodzącymi z platformy marketingu cyfrowego i osadzonego na niej sklepu, są w stanie angażować użytkownika w pozostałych kanałach kontaktu – W implementacji rozwiązania Smart Commerce platformy takie jak Facebook Messenger stają się wygodnym sposobem na robienie zakupów. W przyszłości codziennością będzie sytuacja, w której klient wysyła przez ten komunikator zdjęcie produktu, który zobaczył w reklamie bądź na bilboardzie, a bot je analizuje, pyta o szczegóły dotyczące pożądanego modelu i składa zamówienie. Skraca to cały proces zakupowy do kilku-kilkunastu sekund – mówi Jakub Koba z Kogifi.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9310

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.